View Full Version : MrBoat, Amsterdam, Noord-Holland
brambomb
06-04-2008, 04:01 PM
Naam: Mr.Boat epoxy
Bedrijf: Epoxy-Glasweefsel-Tape-Filler
Telefoon:
T. 075-8805895
F .084-7315375
Postadres:
Rademaker Marine Services
Overtoom 8A3
1054 HH Amsterdam
Web: http://www.mrboat.nl/
Assortiment: Epoxy, Glasweefsel, Glastape, Fillers, PU schuim,Hulpmiddelen
Speciale wapening: nee
Prijslijst: ja
brambomb
06-04-2008, 04:06 PM
Verkoopt de goedkoopste epoxy van Nederland. Al heb ik mindere verhalen over de kwaliteit gehoord
Herman
06-06-2008, 02:52 PM
Vertel...
Johannes
06-06-2008, 03:10 PM
hallo allemaal.
Ben nieuw hier. Als hobby bouw is rc-controlles powerboats.
Epoxy van mr.Boat : baggerzooi !!!!!
Heb er eens een paar liter gekocht, maar wat ik kreeg was geen goede epoxy !!!
Het stonk als Polyester, werd ook warm tijdens uitharden ! En na 4 weken werd
het als vlokkerig, en een week later was de hars al bijna één dikke klont.
Herman
06-06-2008, 04:06 PM
Stonk als polyester? :(
Kristalliserende epoxy kan voorkomen, bij opslag bij lage temperaturen. Verwarmen lost de kristallen weer op. (verpakking in een emmer warm water zetten, of op de radiator, wel even de dop losdraaien, anders komt hij er zelf wel af). Over kristallisatie bij epoxy zal ik wel eens wat op het forum zetten.
Epoxy wordt ook warm tijdens uitharden. Hoe warm, is afhankelijk van verharder, de hoeveelheid, de laagdikte, de omgevingstemperatuur, de glas/harsverhouding, gebruikte vulmiddelen, en nog meer. Moeilijk zo iets van te zeggen.
(overigens is de epoxy van Mr. Boat dezelfde als van Polyservice, heb ik van een betrouwbare :whistling: bron...)
Johannes
06-06-2008, 04:20 PM
dop van de harder op de hars draaien wil ook nogal eens nare effecten geven, maar epoxy houd op met reageren als de ketens gevorm zijn(als ik mijn scheikunde les goed begrepen heb ;) )
herman, doen deze bedrijven het verpakken zelf, of krijgen ze al die mooie potjes via de leverancier? lijkt me dat ze het zelf doen met de verschillende verpakkingen?
Herman
06-06-2008, 04:36 PM
Deze bedrijven verpakken zelf, vanuit grotere leveringen.
Elke epoxy heeft zo zijn eigenschappen en eigenaardigheden, en het vereist soms een gewenningsproces om te bepalen wat je wel en wat je er niet mee kan, of op welke manier. En wat je met de ene epoxy wel kan, kan je niet met de andere epoxy...
de standaard epoxy van zowel Mr. Boat als Polyservice is behoorlijk reactief. Als je een te dikke laag lamineert, bij warm weer, kan het zijn dat deze te warm wordt. Echter, deze epoxy werkt ook nog bij 5 graden, alhoewel een stuk langzamer...
Vooral in de winter krijg ik nogal eens te horen dat de uitharding te lang duurt, de epoxy te bros blijft, etc. Eigenlijk in alle gevallen terug te voeren op temperatuur. Het meest voorkomende is dat de werkplaats op 15 graden gehouden wordt, maar dat 's-nachts de kachel uitgaat. En reken maar dat, zeker in de hokken waarin een gemiddelde werkplaats zich bevindt, de temperatuur behoorlijk onderuit gaat, zeker met vorst.
Vooral injectie epoxy blijft lang vloeibaar, en kou is dan iets wat je absoluut niet kan gebruiken. (ook ik laat me nog wel eens verrassen... Hiswa, anyone...)
Johannes
07-31-2008, 08:39 PM
hiswa, ja, kon je zo de boot uit de mal rollen...
ik heb ook maar eens besteld bij mr.boat. de epoxy lijkt toch wat anders, de harder is bruin. bij polyservice is het beide transparant(lekker irritant mengen) de epoxy van hptextiles heeft de hars een blauwe kleur, vind ik zelf ideaal. kreeg er wel een spateltje, mengbekertje, en een setje latex handschoentjes bij, leuk.
het glasweefsel was opgevouwen en in een plastic zakje in een enveloppe verstuurd. handig voor de leveringskosten waarschijnlijk, maar op een rol vind het toch wat makkelijker, en vooral proffesioneler staan.
Het bestellen op de website en en betalen met iDeal is ideaal: makkelijk en snel, dat is bij polyservice en hptextiles toch minder makkelijk. hptextiles verkoopt ook via ebay, wat makkelijker is.
Had polyservice maar een webwinkel met dit gemak, en mr.boat maar het assortiment en verpakkingen van polyservice ;)
Johannes
08-04-2008, 04:00 PM
het staat hier nu een paar dagen, en ik zie ook witte vlokken verschijnen. ook stinkt het!
Herman
08-04-2008, 06:53 PM
Maak eens een foto?
brambomb
08-04-2008, 09:00 PM
Dat hoort volgens mij niet. Het is niet de eerste keer dat ik slechte verhalen hoor.
Johannes
08-05-2008, 11:49 AM
haha, lees dit topic maar door ;) gerwin had er ook al last van.
Mr.Boat
11-20-2008, 12:37 PM
Hallo Allemaal,
Hier een antwoord van Mr.Boat.
De negatieve reacties van sommige bezoekers over onze epoxy verbaast mij enigszins. Als je problemen in het gebruik ondervindt of ontevreden bent is het wellicht handig om even contact met ons op te nemen.
Zoals Herman hierboven al aangeeft kan epoxy gaan vlokken als het bij koudere temperaturen wordt opgeslagen. Dit heeft niets met de kwaliteit van de epoxy te maken en kan eenvoudig worden opgelost door de tankjes een poosje in warm water te zetten en te schudden.
Epoxy wordt hard door een exothermische reactie. dat betekent dat er hitte voor nodig is om de epoxy hard te laten worden. Het is dus noodzakelijk dat na het mengen de epoxy warm wordt. Mr.Boat epoxy is nderdaad behoorlijk reactief en kan daardoor ook nog bij lagere temperaturen worden gebruikt hetgeen veel van onze Nederlandse klanten juist een voordeel vinden.
Mr.Boat epoxy ruikt absoluut niet hetzelfde als polyester. De hars ruikt nauwelijks. De harder heeft wel een chemische geur maar dat geldt voor vrijwel alle soorten epoxy.
We versturen glasweefsel gevouwen om de verzendkosten betaalbaar te houden. Als we het op de rol gaan versturen gaan de verzendkosten explosief omhoog. Mocht je het toch op de rol willen hebben laat dat dan even weten dan regelen we dat.
Als er vragen of opmerkingen zijn horen we dat graag. Je kunt ook altijd mailen naar info@mrboat.nl.
Groet,
Frank
Mr.Boat
Johannes
11-20-2008, 07:45 PM
kijk eens aan, nog een levarancier op ons forum!
Bedankt voor de uitleg, daar hebben we zeker wat aan!
Ik heb verder geen problemen met de epoxy meer ondervonden, vlokjes zijn weer verdwenen, en de geur is wat sterker als de epoxy's die ik normaal gebruik. ook al ruik je ampreg en west ook wel(niet gaan snuiven, als je nieuwsgierig bent, gewoon met je hand wat lucht naar jezelf wapperen, voor de rest je masker ophouden he jongens ;) )
en opgevouwen glasweefsel doet het net zo goed ;)
Johannes
07-03-2009, 07:15 PM
ze hebben zelfs een linkje geplaatst :) wat aardig :)
Gerd76
08-17-2009, 01:37 PM
Hier mijn ervaring met Mr Boat:
Voor mijn projectje (zie elders dit forum) heb ik de materialen besteld mij Mr Boat.
Ik had eerst mijn probleem uitgelegd per mail en heb daar zeer snel vrijblijvende uitleg over gekregen.
Nadat de betaling was geregeld kreeg ik enkele dagen nadien de bestelling thuis.
Over de kwaliteit van de producten: ik ben geen expert maar voorlopig reageren ze toch zoals ik zou hebben verwacht.
Mvg
G.
Johannes
08-17-2009, 05:54 PM
tja, voor een goedkope epoxy is het prima spul, ben je wat veeleisender qua waardes zul je een duurdere moeten gebruiken.
polyesterpaultje
09-02-2009, 09:28 PM
ik heb mr. boat eens gemaild om info te vragen maar heb nooit een reaktie gehad...
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.