View Full Version : simpel goedkoop snel malletje maken
Johannes
06-20-2008, 06:06 PM
voor een nieuw modelbouwprojectje wil ik heen snel, en goedkoop een malletje gaan maken, hieroverheen wordt direct een product(dekje) gelamineerd. ik zelf zat te denken aan een piepschuim/roofmate isolatieschuim, met daaroverheen een tape als sealer.
omdat dit een heel dun product wordt( 160 grams glas, 2? lagen caron rond de mast, op epoxy beklede balsa spantjes) zit ik met de overlappingen van de tape, die komen er waarschijnlijk doorheen, iemand daar een oplossing voor?, of wellicht een alternatieve methode?
Yordi
06-21-2008, 12:43 PM
begrijp ik het goed dat je dus de tape als "lossingsmiddel" wilt gaan gebruiken?
Die naden waar de tape overlapt blijf je zien, die krijg je niet weg. Dat wordt schuren schuren schuren voordat je ze eruit hebt.
udjenl
06-21-2008, 04:34 PM
inpak folie ;) doe daar 3 lagen strak om je te kopieëren deel heen,
( is van die doorzichtige folie om je etens waren mee te bedekken)
Johannes
06-21-2008, 05:50 PM
zitten veel scherpe hoekjes in, dus folie overtrekken lukt niet. ;)
de tape word gebruikt als afdeklaag voor het schuim, direct over het schuim heen kan niet :P
het gaat om een mannelijke mal, welke je normaal als plug gebruiken zou dus, de tapenaden zullen vooral binnen in zichtbaar zijn(geen probleem), maar ik ben bang dat ze met deze dunne laminaatjes d erg door gaan drukken naar de buitenkant.
Herman
06-21-2008, 07:16 PM
Dat zal wel meevallen. Die tape is 0,05mm dik (hoogstens) en je laminaat wordt zeker 12 keer zo dik (0,6mm)
Of je genoeg laminaatdikte hebt om de heuvels en dalen van het schuim weg te kunnen werken, weet ik niet...
Johannes
06-21-2008, 11:24 PM
veel harde spantjes en een hard schuurblokje moeten dat grotendeels voorkomen ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.