PDA

View Full Version : superglide base

Johannes
08-03-2008, 08:46 PM
voor een nieuw skimboard zoek ik een gladde en krasvaste laag voor onder het board. dit omdat een skimboard op een dun laagje water over zand heen gaat, wat af en toe net een schuurpapier effect is. er zijn verschillende bouwers van deze board die een z.g. superglide base hebben, een kunstof laag onderop de houten kern.
Iemand enig idee wat zo'n laag is voor materiaal?

brambomb
08-03-2008, 11:27 PM
het moet wel een transparante laag zijn als je er hout of je special paint door heen wilt zien.

Ik weet niet of het werkt maar er zijn wel van die 2 component lakken voor vloeren die erg kras vast zijn.

Johannes
08-04-2008, 11:34 AM
hoeft niet echt transparant. misschien is het wel de hdpe laag die ook onder snowboards zit, maar ik kan me niet voorstellen dat die al die krassen kan weerstaan. in nederland worden zulke boards niet gemaakt/geimporteerd, behalve bij shhh (http://www.shhhskimboards.com/) maar heb geen zin om 79 euro voor zo'n plank hout neer te tellen.

Johannes
08-07-2008, 12:51 PM
op sommige skimboards wordt hpl gebruikt, zoals formica ben ik inmiddels achter :)

brambomb
08-07-2008, 10:58 PM
Jha daar dacht ik ook aan.... Maar vaak heb je een print en die wil je zichtbaar houden.

Tenzij je die print op je hpl print natuurlijk