View Full Version : nog wat beleefd?- slappe bar praat ;)
Johannes
03-20-2008, 07:10 PM
zo, om de bar maar eens te openen, een standaard vraag. nog wat beleefd?
Ik zal de aftrap maar geven.
Vandaag heb ik met mn achterste op een 300 pk motor van een politie boot gezeten, er moesten wat dingen gebeuren onder de kap, een nieuwe toeter, brandblusser, en schotje. verder er maar een doekje doorheen gehaald, want het was een smerige bende, lege koffie bekertjes, overal aanslag, wat een gedoe ;)
en ik heb te horen gekregen dat we volgende week een workshop ga doen: prepreg fabricatie, dus koolstof/kevlar/glas met de hars er al in verwerkt in de fabriek, zo bouwen ze ook de formule 1 auto's, en hele snelle boten ;).
Biertje iemand? ;D
brambomb
03-20-2008, 09:22 PM
Had lekker vrij van school... Dus wat doe je dan... Thuiswerken!! Heb me hele buitenboortmotor voorzien van nieuwe olie... en wat schuur werk verricht
brambomb
03-21-2008, 08:30 AM
Weer vrij ;D
Yordi
03-21-2008, 03:50 PM
vanmorgen anderhalf uur in de gamma en hornbach gezocht naar koperwerk en alle (knel)koppelingen van 1/2 duims tot 1/8 duims voor de drukschakelaar :o
Die van de gamma zei dat ze geen koppelstuk hadden van 1/4 naar 3/8 :p maar bij de verwarming gebruiken ze zulke maten blijkbaar wel, en gelukkig toch voor alles geslaagd! Dus morgen wordt schroeven hakken zagen en solderen de hele dag >:D
Zo maar ff 4 uurtjes werken en dan heb ik weekend ;D
Morgen wordt 'n drukke dag, vacuummachine in elkaar proberen te krijgen, de deelmal van het spatbord maken, nog 's kijken of ik m'n creativiteit in een logo kan krijgen en dan zal de dag ver om zijn ;)
brambomb
03-21-2008, 04:18 PM
net 50 euro verdient in 5 uurtjes werk :P Best veel voor een 18jarige
Johannes
03-21-2008, 08:06 PM
pff, ik heb weer een dag stage er op, weer op de politieboot bezig geweest.
volgende stagedag ga ik met prepreg werken :D, maar eerst morgen nog ff werken. en dan weer een stuk site gedoe doen ;)
Yordi
03-22-2008, 09:25 AM
ik ben de hele zuidelijke provincie af aan het bellen voor 'n koppeling van 1/8 naar 12mm.... Heb net (na 45 minuten rondbellen) iemand gevonden die het heeft. Dus ga gelijk even langs, kan ik vandaag de vacuummachine in elkaar zetten en misschien al 'n testrun draaien.
Ook wil ik vandaag de eerste helft van de deelmal gaan maken (mits de vacuummachine opschiet.
brambomb
03-22-2008, 07:06 PM
Gewerkt :yawn:
Johannes
03-22-2008, 07:16 PM
ik ook, aan een vacuumzak gehangen ... :P
Johannes
03-23-2008, 02:41 PM
en vandaag weer met de site bezig... morgen gooi ik alles al open trouwens, het is nog wachten op een logo, maar voor de rest is het wel ok, er hoeft nikst meer veranderd te worden aan de indeling voorlopig denk ik, en de rest komt wel als er leden zijn. ik vraag ook wat eerder alles aan, zodat we de 26ste alles geroggeld kunnen hebben :P
en dan van start :devil:
Johannes
03-23-2008, 07:38 PM
rustig in de bar.... :hammer:
brambomb
03-23-2008, 08:22 PM
Oke dan post ik wel weer wat :pinch:
Vandaag geld gekregen voor me verjaardag :P
Een stapje verder naar me rijbewijs :tank:
brambomb
03-23-2008, 10:21 PM
Ga maar naar bed. Moet 2de paasdag gewoon werken :yawn:
fijne avond toegewenst
Yordi
03-23-2008, 10:40 PM
heb vanmiddag de hele middag met m'n pa gears of war op de xbox360 gespeeld.
Is 's wat anders om op een "feestdag" te doen!
Johannes
03-24-2008, 07:54 PM
vandaag heb ik maar eens weinig gedaan, weer wat aanpassingen op het forum gedaan, en eens op andere site's rondgeneusd wat daar voor polykennis was.
en nog ff wat met vrienden rondgehangen, misschien duik ik vanaaf nog ff de echte bar in met ze , moet morgen toch maar naar school, dus dan maakt het toch niks uit.
morgen is het ook de 25ste, tijd voor de volgende fase!, eens kijken of er wat poen op mn rekening staat, kan ik alles bestellen!
en een koolstof fiets gezien, die was gaaf! ik wil ook!
en nog vrij simpel te bouwen ook, en vrij weinig materiaal: 6 lagen UD, en een 200 grams weefsel om schuimkern, en op belaste punten 15 lagen, dus een meter of 5 bij 25 cm ud, en 1,5 weefsel.
waarom heb ik geen tijd, ik wil een koolstof fiets! dan hoef ik ook geen rijbewijs voorlopig!
(alhoewel... koolstof motorfiets..... whaa ik wil geld en personeel, dan ga ik lekker koolstof spul maken, en mn personeel laten werken en naar school :P )
brambomb
03-25-2008, 07:14 AM
Prima instelling gewoon jij eigenbedrijf :clap:
Johannes
03-25-2008, 05:29 PM
http://www.carbonmike.sk/Temp/2r.jpg
mooie fiets! :D
brambomb
03-26-2008, 06:53 AM
moet weer naar school :S
Mooie fiets ::)
Johannes
03-26-2008, 04:09 PM
nog een : http://www.carbonmike.sk/Temp/Carbon_frames/eb07ibis07.jpg
ik wil ook een carbon fiets :P ga toch maar eens uitzoeken hoe dat zit allemaal. en dan ergens in mei een mooie fiets plakken :P ook leuk voor een how-to :P
brambomb
03-26-2008, 05:25 PM
geil :tt1:
Johannes
03-26-2008, 05:29 PM
hehe, ik ben verlieft op die fiets :wub:
Johannes
03-26-2008, 07:27 PM
vandaag gedaan: forum overgezet naar nieuwe host, wat dingetjes aangepast, zoals de plaatjes voor de forums. verder wat door lemmer geslenterd en op zoek naar koolstof fietsen geweest. en natuurlijk wat ontwerpjes gemaakt :D
dat was het wel geloof ik. morgen stage en prepreg workshop :D
brambomb
03-26-2008, 07:32 PM
nice....
Moest naar school net nog wat mensen proberen te werven.. Ik hoop dat ze vanavond hun pm's lezen op verschillende forums en hier eens een kijkje komen nemen
Yordi
03-26-2008, 10:27 PM
pfffff Heb de hele dag gewerkt, daarna nog met m'n vriendin geleerd, ofja, eigenlijk haar geholpen met haar cursus, net pas klaar :yawn:
En toch blijft het leuke stof, boekhouding, alleen kom ik er blijkbaar makkelijker doorheen dan m'n vriendin, en dat terwijl zij er morgen examen in moet doen! :whistling:
Zo! Ik ben nieuw hier :) leuk forum, precies wat ik zocht eigenlijk.. Ik ben namelijk hobbymatig veel bezig met polyester beun klussen, maar absoluut geen exper. Hopelijk kom ik via dit forum veel te weten over het zelf maken van o.a polyester mallen en het vervaardigen van producten hieruit... en nog mooier carbon :tt1:
Hopelijk kom ik er een beetje uit hier :p
Yordi
03-27-2008, 05:40 PM
Hee Kees welkom hier!
Ik ga vanavond beginnen met een deel-mal te maken van een spatbord, en tegelijk een mal van 2 heelplates van 'n motor maken (de heelplates hebben rechte, makkelijke vormen).
Ik zal de camera opstellen zodat het ook gefilmd wordt. Dan kun je zien hoe ik het doe, dat zegt altijd meer dan woorden en plaatjes.
Veel plezier op het forum, als je vragen hebt, stel ze, open een topic. Daar is het voor :)
Johannes
03-27-2008, 09:52 PM
ook hier welkom(tijd voor een algemeens voorstel topic? :P )
pff, drukke dag gehad, politieboten , en prepregs. leuk spul, staat nu in de oven naast deurtjes en een dakje van een donkervoort ;)
maar ik ga slapen, ik mag er weer om half zes af. hopelijk morgen meer tijd forum!
wat een leden trouwens :D
brambomb
03-28-2008, 12:42 PM
Hoe ben je in godsnaam in de branche terecht gekomen... Het zijn toch pittige opdrachten en namen die jij noemt :yes:.
En volgens mij ben je nog niet eens zo heel oud?
ieder geval doe je het wel goed :clap:
Yordi
03-28-2008, 03:54 PM
Hoe ben je in godsnaam in de branche terecht gekomen... Het zijn toch pittige opdrachten en namen die jij noemt :yes:.
En volgens mij ben je nog niet eens zo heel oud?
ieder geval doe je het wel goed :clap:
stage vanuit school :8
brambomb
03-28-2008, 04:36 PM
Ik bedoelde het eigenlijk voor johannes
Yordi
03-28-2008, 04:37 PM
weet ik, daar antwoorde ik ook op :)
zit zelf toch al 'n paar jaartjes niet meer op school :whistling:
willem1989
03-28-2008, 06:37 PM
Ik heb vandaag mijn scooter kap gezaagd en morgen ga ik voor het eerst polyesteren
Johannes
03-28-2008, 07:01 PM
succes, als je er niet uitkomt horen we het wel hoop ik :P
@bram:
goed zoeken, ik zit bij een beginnend composietverwerkins berdrijf, maar ze hebben al voor jaren ervaring. ook vanuit de boten reparatie.
dat prepreg is gaaf spul! 45 eurie per m2, maar dan moet het wel onder vacuum in de oven.het liefst een autoclaaf(druk oven) en het is echt verbazingwekkend licht en sterk!
gister van alles weer geleerd over verwerken van het spul, en ook wat theorie over epoxy: wat de tg en hdp waardes zijn bijvoorbeeld :P
vandaag heb ik trouwens in het hout gezeten. een teakdekje leggen. blijft wel mooi afwisselend werk zo :D
brambomb
03-28-2008, 07:42 PM
wel goed lijmen die teak dekken met bruislijm (constructielijm)... Teak is namelijk heel vet
Johannes
03-28-2008, 08:07 PM
sikaflex en fx5200. en de kopse kantjes even met epoxy instrijken. teak werkt nogal op polyester, als je dat met grote en dikke oppervlaktes vast gaat lijmen met een vaste lijm(constructie/epoxy, e.d.) kan het dek gaan scheuren :)
brambomb
03-29-2008, 02:59 PM
dat moet je niet hebben ;) nou weer iets geleerd :yes:
Johannes
03-29-2008, 07:54 PM
pff, vandaag weer op een politieboot gezeten :S en een verjaardagsfeestje van mijn neef op lelystad airport gehouden. straks mijn eigen feest, want morgen ben ik jarig, dus dat gaat gevierd worden tot diep in de nacht, en dan morgen weer verder :D
brambomb
03-29-2008, 08:17 PM
:P gefeliciteerd :happybday:
Ik ga vanavond naar een feestje van een vriendin. Vandaag moest ik werken bij jumbo :yawn: en morgen verder aan mijn boot
Yordi
03-29-2008, 09:39 PM
Hey Johannes GEFELICITEERD! :happybday:
Johannes
03-29-2008, 09:44 PM
nog een paar uurtjes, maar bedankt allemaal! :clap:
Yordi
03-29-2008, 10:09 PM
Vanmiddag even de heelplates uit de mallen gehaald en begonnen met het "fine tunen" van de druk regelaar van de vacuummachine, zit nu op -0,5bar max en -0,4 bar minimaal. Dus nog een klein stukje, doel is om tussen de -0,7 max en -0,6 minimaal te zitten.
Ook is er nog 'n leuk projectje bijgekomen, wieldoppen van een toyota prius (electro auto) dichtmaken, zodat het minder weerstand geeft.
De ruitenwissers worden binnenkort ook weggewerkt zodat deze geen weerstand meer geven. Even een kleine achterliggende gedachte, 1 ruitenwisser geeft netzoveel weerstand als 'n hele voorruit!
Johannes
03-30-2008, 05:49 PM
zozo, je houd jezelf mooi bezig ;)
ik ben een beetje gezellig aan het doen met de visite vandaag, ik zal vanaaf nog wel even online zijn ;)
Yordi
03-30-2008, 08:31 PM
ik werk part-time (met enige overuren hier en daar) in loondienst, en de rest verdien ik met poly ;)
brambomb
03-30-2008, 08:42 PM
Helemaal leuk als je met je hobby je geld kan verdienen :D
Johannes
03-30-2008, 08:51 PM
ik zit nu nog bij mijn baas, maar das veel van hetzelfde eigenlijk, custom parts zijn leuker :P
maargoed, ik heb nog alle tijd, van de zomer heb ik wat reparatieklusjes, en de koolstof fiets :clap:
Yordi
03-30-2008, 10:49 PM
Ik zal het de komende tijd veel drukker gaan krijgen. En natuurlijk hou ik de projecten hier bij op 't forum met foto's en video's!
Binnenkort meer over dit topic.
Was vanmiddag nog even gaan motorrijden. Lekker gas gegeven en wat leuke bochten gedraaid, helaas was de pret snel voorbij en moesten we meer wegrijden voor de buien, dan leuke routes rijden :pinch:
Yordi
03-30-2008, 11:09 PM
Ohja,
Morgenochtend ga ik op de koffie bij de Nederlandse bedrijfstak van het Duitse Vosschemie.
Ik heb de afgelopen jaren eigenlijk altijd m'n spullen bij vosschemie in belgie gekocht, maar de afgelopen 2 bestellingen is de service slechter geworden en ben ik op zoek gegaan naar een leverancier hier in zuid-limburg, de 2 die er zijn, vosschemie in Roggel (Roermond) en hp-textiles in aken (duitsland) zijn beide op zo'n 20 minuten rijden hiervandaan.
Heb nog wat kleine dingen nodig die ik voor het carbon verwerken nodig heb, dus ga me die morgenochtend halen en eens een babbel maken daar.
brambomb
03-31-2008, 07:15 AM
zo leuk hoor :clap:
ik school :yawn:
Yordi
03-31-2008, 03:09 PM
dan zullen we hier 's wat slappe bar praat neerzetten :whistling: Kwam dit tegen in het "slap geouwhoer topic" op het forum van de motorclub, :stuart:
Ze was zo heet.. ze vroeg nog, kom je vanavond? er is niemand thuis
Wauw tegek! dacht ik..
Dus ik met volle moed naar haar thuis.. ik liep naar de deur..
Ik bel aan....
Inderdaad, er was niemand thuis....
brambomb
03-31-2008, 07:26 PM
:clap:
Dat is balen :osama:
Johannes
03-31-2008, 08:15 PM
haha, mooi :P
ik heb vandaag ff op school gekeken, en op de mahu, een klein mijnenvegertje wat bij onze school in de buurt ligt. naast composieten/bootjes/zeilen/boarden zijn oude marine schepen ook een hobbie van me, ik zit er vaak. vandaag even geholpen de generator aan te slingeren, lachen is dat ;) kwam alleen geen koelwater,, dus na een paar minuten moest ie weer uit.
dat was het ongeveer wel voor vadaag :P
Johannes
03-31-2008, 09:15 PM
en nu belt mijn vriendin :P
Johannes
04-01-2008, 07:48 PM
vandaag 4 minuten over een toets gedaan, en nog een 9 gehaald ook. een aanfluiting die school die ik doe qua lessen en niveau. verder nog wat dingetjes onder de motorkap van het forum gedaan, niks zichtbaars.
het gaat ook de goede kant op met de leden, weer 3 er bij! ik hoop dat die wat aan het forum hebben :D
Johannes
04-02-2008, 10:46 AM
zo, weer een systeem aan het uploaden, de webwinkel ;)
brambomb
04-02-2008, 05:22 PM
Vandaag het zweet in me naad gewerkt om mijn stootrand te bevestigen. Nou dit gun je je ergste vijanden niet. Wat een hell :!. Zeker bij zo'n boot die helemaal zelf gemaakt is waar geen stootrand op past :hammer:
Maar zit er nu in groote lijnen op... Nog wat dingetjes net maken en dan is die klaar :sweatdrop:
Johannes
04-02-2008, 07:29 PM
wat voor stootrand heb je er op? ik heb laatst een mooie rand in een rvs stuk gedaan, beetje zeep en het gleed er zo in :P
de webwinkel is online, maar ik heb er verder niks aan gedaan. ben nog even naar mijn boot geweest, ff een spantje terug lijmen, en nog wat kleine dingetjes. zaterdag gaat de zaag en frees er in, en volgende week hoop ik nieuwe stukken te kunnen plakken! :D
tis wel erg rustig hier, ik mis yordi :P
ik zal binnenkort eens kijken of ik een klein projectje van me kan doen, daarbij wil ik een condoom gebruiken om druk te maken, heet de german rubber methode :P
brambomb
04-02-2008, 08:03 PM
Vol rubbere stootrand ik dacht neem een u profiel kan vast wel iets buigen
Yordi
04-03-2008, 11:36 AM
Yordi heeft het erg druk deze week, cursus, werken, paar clienten ophalen die vanuit de gevangenis in veghel hierheen moeten. Dus veel uurtjes draaien.
Druk dus.... Maar morgenochtend ga ik verder aan die wieldoppen, en hoop vanavond misschien wat foto's van de carbon heelplates online te kunnen zetten.
Johannes
04-03-2008, 07:13 PM
haha, die dingen zijn erg kut bram ;) sterkte als je nog verder moet :P
pff, ik heb vandaag weer op het teakdek gezeten. schuren. leuk...
verder vrij weinig eigenlijk. tja, das t wel voor vandaag, verder heb ik ook niks meer te melden ... :P
brambomb
04-04-2008, 06:34 AM
Vanochtend naar school en vanmiddag hopelijk mijn strand trailertje aflassen misschien likje verf geven
Johannes
04-04-2008, 08:21 PM
vandaag eigenlijk niks, dek afgeschuurd, beetje op zoek geweest naar kevlar met mooie kleurtjes :D ik vind dat spul gaaf! :devil:
Johannes
04-05-2008, 08:24 AM
zo, vandaag weer werken. het gaat ook goed met het forum, we staan al vrij hoog in google op sommige zoekwoorden(carbon epoxy) en gister 257 bezoekers gehad. nu hopelijk binnenkort nog wat leden! maargoed, tot vanavond iedereen!
brambomb
04-05-2008, 02:37 PM
Net terug van werk.. 5 uur begonnen.... Helemaal b rak :helpsmilie:
brambomb
04-05-2008, 05:43 PM
Net nog even langs de rally geweest in Almere.... Super hard dik geluid komt er uit die auto's
willem1989
04-05-2008, 05:57 PM
vriend van mij heeft een rally wagen 260 pk :P
Johannes
04-05-2008, 07:03 PM
zo ik ook weer terug. weinig gedaan, wat boten de oven/spuitcabine ingeloodsd.
en vanaaf maar weer eens wat met de maten doen ;) tot die tijd, lekker op het forum hangen ;)
Johannes
04-05-2008, 08:28 PM
ik heb trouwens ook nieuwe projecten! in de meivakantie heb ik min of meer niets te doen, en een klasgenoot wilde nog wat hebben voor zijn boot. deze krijgt een kleine onderhoudsbeurt aan de gelcoat(reparatie+polijsten) en wat nieuwe onderdelen(roer en zwaard) van carbon met hout of corecell kern, de boot is rood, dus hierin wordt mooi de gekleurde weefsel in verwerkt, ook rood. voor zover ik weet heeft nog niemand in nederland het gebruikt, ik zal de leverancier eens vragen;) in ieder geval niet in een roer en zwaard. verder komen er onderdelen voor mijn eigen boot, als er tijd en geld is.
tegen die tijd zal ik natuurlijk veel foto's plaatsen :D en nu maar voorbereiden ;)
Yordi
04-05-2008, 09:24 PM
zo'n hybride stofje zou ook mooi op m'n motor passen. Zwart met rood :8
brambomb
04-06-2008, 08:49 AM
Goeie moggel
Johannes
04-06-2008, 01:03 PM
hoi
brambomb
04-06-2008, 01:24 PM
Heb eigenlijk geen zin om wat te doen...
Ga dus maar beetje rond hangen op forum... Johannes ftp wachtwoord wat je eerst stuurde was niet goed... Kun je het goede even mailen naar me?
Johannes
04-06-2008, 01:51 PM
je hebt pm ;)
Yordi
04-06-2008, 08:42 PM
Het weekend zit er weer bijna op.....
Morgen, dinsdag EN woensdag veel polyesteren, carboniseren en aanpassen :punk:
Dus weer veel updates, wil die wieldoppen afmaken, de carbon heelplates maken en nog wat aanpassingen op de vacuummachine maken, want de aansluiting op de vacuumzak wil niet helemaal lukken.. Dus moet daar iets anders op gaan verzinnen want zoals het nu is werkt voor geen meter.
Morgen meer.
brambomb
04-07-2008, 06:38 AM
Ik ben benieuwt....
Ik.... moet weer naar school :yawn:
Johannes
04-07-2008, 04:03 PM
ik ben ook weer op school geweest, en morgen ben ik vrij, want ik heb kunststoffen, en die kerel weet er zelf vrij weinig vanaf(zou hier eens moeten kijken ;) ) maargoed, ik heb dus vrijstelling deze week. morgen en overmorgen gaat ik met de boot bezig, zagen en frezen.
ook heb ik contact gehad met mijn leverancier over de hybrideweefsels, en ik kan mooi vanaf 10 meter inkopen, ik was al bang dat ik een hele rol zou moeten kopen, maar dat valt mee.
en het ftp wachtwoord veranderd, die zit in je pm bram!
naja, ik ga straks weer slap verder lullen.
Johannes
04-07-2008, 08:29 PM
ze blijven mooi :
Aan de vleugels van een kraanvogel draaien en wachten tot er warm water uitkomt.
Aan een homo vragen of hij het kontje van het brood wil.
Aan een schaap dat aan de bar zit vragen of hij lam is.
Achterin de kerk roepen dat je de kogel hebt gevonden.
Babi gangbang bestellen bij de chinees.
Bij een afrekening in het criminele circuit vragen om een bonnetje.
Chauffeur zijn op een collectebus.
Confetti kopen voor op je snipperdag.
De Metro in de spits lezen en de Spits in de metro.
De cursus lassen voor beginners die is afgelast.
De haringen van een vistent pikken.
De kaft van de Koran scheiden.
De spits van het team van de tegenstander afbijten.
De zoekfunctie niet kunnen vinden.
Dikke vandalen die ruzie opzoeken.
Een Bob zonder vrienden.
Een Chinese invalide in een lolstoel.
Een Dikke die aan de Dunne is.
Een allergische student naar zijn uitslag vragen.
Een avondje doorzakken op een kapotte barkruk.
Een bamihap uit de Chinese muur proberen te halen.
Een barman die met consumptie praat.
Een beul die op maandagmiddag roept dat de kop er af is.
Een bij-gelovige imker.
Een bliksembezoek brengen tijdens een onweersbui.
Een blinde die te diep in het glaasje heeft gekeken.
Een bordeelhoudster voor pijpleiding uitmaken.
Een boswachter die een uiltje knapt.
Een brandbrief met een watermerk.
Een dom blondje in een SMART.
Een glazenwasser die ladderzat is.
Een golfer die aan zijn hole krabt.
Een gospelkoor dat voor het zingen de kerk uitgaat.
Een groep voetbalsupporters in een trein rijtuig noemen.
Een hengst die de tafel dekt.
Een heroïnehoertje op naaldhakken.
Een homo die nog maagd is analfabeet noemen.
Een kannibaal die om de hand van je dochter vraagt.
Een kapper met een onderscheiding.
Een kapperszaak die permanent gesloten is.
Een kok die roet in het eten gooit.
Een konijn die een hazewind laat
Een kopstoot krijgen van een hoofdagent.
Een matroos over de andere boeg gooien.
Een missionaris die zich geen houding weet te geven.
Een nicht die alleen solliciteert voor nevenfuncties.
Een ober die een steakje laat vallen.
Een ongestelde vrouw die doet alsof haar neus bloedt.
Een opticien die je sterkte toewenst.
Een padvinder die met een kikker thuiskomt.
Een piraat met twee ooglapjes.
Een porno-acteur die overal zijn neus insteekt.
Een restaurant voor het gerecht slepen.
Een schilder die overal lak aan heeft
Een schizofreen die een eenmanszaak wil beginnen.
Een schizofreen vragen wie hij wel niet denkt dat 'ie is.
Een slager in hart en nieren.
Een sluipschutter die tegen zijn vrouw zegt: `ik heb je gemist vandaag, schat`.
Een smurf die een blauwtje loopt.
Een stewardess die zwanger is van de automatische piloot.
Een student die wiet verbouwt een teelbal noemen.
Een tandarts die een kroon op zijn werk zet.
Een tandarts die op zijn tandvlees loopt.
Een tandarts vragen of hij nog een gaatje heeft.
Een terrorist een opblaaspop geven.
Een textielbaron die zijn eigen kinderen van kant maakt.
Een tolk die zijn vak niet verstaat.
Een tor die kleine kevertjes lastigvalt, een tor-pedo noemen.
Een tussenpersoon die zich laat sandwichen.
Een verdachte die niet zit en terecht staat.
Een vereniging van vrachtwagenchaffeurs met veel aanhangers.
Een verkouden pyromaan die de rest aansteekt.
Een verstopt toilet dat echt niet te vinden is.
Een voorzitter met een ziekte onder de leden.
Een vrijgezel een single voor zijn verjaardag geven.
Een wegatlas die je niet kunt vinden.
Een wesp met bijverschijnselen.
Even iets kortsluiten met een elektricien.
Gehecht zijn aan je litteken.
Honing met een bij-smaak.
Hutu's die geen GSM gebruiken omdat er te veel toetsies opzitten.
Iemand die incontinent is in de zeik zetten.
In Oss vragen waar die tovenaar woont.
In de kerk een ham-kaas hostie bestellen.
In een Duitse schoenenwinkel zeggen dat je maat 40-45 hebt.
In een antiekwinkel vragen of ze nog iets nieuws hebben.
In een vliegtuig naast een negerin gaan zitten omdat men bij een ongeluk als eerste naar de zwarte doos zoekt.
Je dobbelstenen tegen het plafond gooien omdat je denkt dat de hoogste mag beginnen.
Je fotorolletje naar een ontwikkelingsland sturen.
Je klote voelen in een homobar.
Je radio aanzetten tot zinloos geweld.
Kuip-stoeltjes in de Arena.
Met je brillenkoker teruggaan omdat je bril niet gaar wordt.
Niet in een pashokje passen.
Op de bus staan te wachten en er dan vanaf vallen.
Sex op TV en er daarna af vallen.
Sinaasappelen beroven van hun persvrijheid.
Sprinkhanen plagen.
Stiekem 's middags ontbijtkoek eten.
Stotteren in gebarentaal.
Tegen een Lilliputter zeggen: Ik hou je op de hoogte.
Tegen een depressieve postbode zeggen dat hij zichzelf eens een leuke dag moet bezorgen.
Voor een dubbeltje geboren worden terwijl we al lang met euro's betalen.
Voor een gesloten deur staan op de open dag van een gesloten inrichting.
brambomb
04-07-2008, 08:41 PM
Dit is inderdaad hele slappe praat :P
udjenl
04-07-2008, 08:47 PM
hahaha jup dubbel en slap verdiend :P
Johannes
04-08-2008, 09:12 AM
zo, vanmiddag eens even hout kopen, bs1088 occume multiplex, beter en duurder is er bijna niet te krijgen(alleen bruynzeel) dus ik ben weer 80+50 euro kwijt voor 10 en 4 mm multiplex... maar dan moet het wel 20 jaar meegaan :D en dan kan ik het morgen zagen, en volgende week in mijn boot zetten :D dan is de romp weer dicht, en is de kajuit aan de beurt, en dan alle verroeste schroeven, en dan verven en het water in (ergen mei hoop ik ;) )
en verder ga ik hier nog wat hangen ..
en jeroen, bedankt voor de kunststoftermen!
brambomb
04-08-2008, 09:19 AM
Hopelijk vandaag me boot voor het eerst in het water leggen... ben best zenuwachtig :whistling:
Johannes
04-08-2008, 09:32 AM
haha, wel foto's maken he ! ;) als je alles goed gelijmd hebt zal die wel blijven drijven toch :P
het nieuwe wachtwoord al geprobeert?
Johannes
04-08-2008, 10:48 AM
het gaat trouwens goed met de site, we zitten afgelopen dagen op 145-149 bezoekers. nog geen 400, maar dat komt wel, de hoogste uitschieter is 259!
brambomb
04-08-2008, 07:12 PM
Ik heb weer rot lopen spammen deze week op verschillende auto forums en 2 boten forum's ook
Johannes
04-08-2008, 08:18 PM
haha, heel goed ;) en hoe is het met je boot?
Johannes
04-08-2008, 08:44 PM
wat ik vandaag beleefd heb, vertel ik morgen ;) nu geen tijd bedenk ik net :P
Yordi
04-08-2008, 10:31 PM
Vandaag niet veel beleefd,
wat onzin met een paar agenten die probeerden te bewijzen dat hun oren decibel meters hadden :P :helpsmilie:
En nu wachten tot After Effects klaar is met ratelen en de filmpjes op youtube kunnen :devil:
Net onderweg naar huis bijna een autorijder onderste boven gereden, hij reed door rood, ik was ook met de auto. Als ik die piepo te pakken had gekregen was hij nog niet jarig geweest :gunsmilie: :nono: :tank: :nuke: :2guns: :hang:
brambomb
04-09-2008, 06:41 AM
Nou zeg beetje op je taal letten :pinch:
Johannes
04-09-2008, 08:34 AM
hehe, heb je al een carbon honkbalknuppel dan ? :P
brambomb
04-10-2008, 06:46 AM
Wil ik eindelijk me boot in het water laten... Heeft me trailer een lekke band :pinch:
vanmiddag nieuw bandje halen. En hopelijk vrijdag anders zondag het water in
brambomb
04-10-2008, 06:48 AM
Owja ik ben ook geband op polyforum :clap:
Maar van polyforum hoeven wie niet veel te verwachten want het registratie systeem is gedeactiveerd en het is vrij dood op dat forum :yawn:
Yordi
04-10-2008, 10:19 AM
niet normaal he bram. Zag dat ze de inkoopactie van carbon ook verwijderd hadden hehe.
Johannes
04-10-2008, 07:46 PM
we kregen anders toch behoorlijk (18 uhum... ) bezoekers via die link.
en het polyforum was ook al dood voor ik dat topic startte. ik verwacht niet dat het nog lang duurd voordat het helemaal over is.
wel flauw dat jij nou ook geband bent, je post een niet commerciele link naar een niet commerciele site, en het was nog relevant ook. die polymat had ook eens een aanbieding gepost, en die kreeg niet eens een echte waarschuwing ;)
udjenl
04-10-2008, 08:00 PM
misschien kan ik nog een leverancier vinden in drenthe :P
ben ff bezig voor 5 m2 glasmat :)
Johannes
04-10-2008, 08:03 PM
als je wat vind, meld het dan maar in het leverancierstopic als je wil ::)
Johannes
04-10-2008, 08:10 PM
ik ben vandaag weer met de politiebootjes bezig geweest. pff, stomme boten, een en al troep maken ze er van. en nog even naar een vervolgopleiding gekeken, ik zit er over te denken om schipper van een superyacht te worden, maar eerst de composites kant afronden. wat natuurlijk mijn hobbie ook is, dus wees maar niet bang dat ik ineens stop :)
Yordi
04-10-2008, 09:05 PM
ik ben vandaag weer met de politiebootjes bezig geweest. pff, stomme boten, een en al troep maken ze er van. en nog even naar een vervolgopleiding gekeken, ik zit er over te denken om schipper van een superyacht te worden, maar eerst de composites kant afronden. wat natuurlijk mijn hobbie ook is, dus wees maar niet bang dat ik ineens stop :)
Ach, troost je, ik doe (en deed) heel andere dingen dat met composieten werken als beroep. :whistling:
Waarschijnlijk ga ik binnenkort terug naar de overheid, maarja, je moet in je vrije tijd he :D
brambomb
04-11-2008, 09:48 AM
:stupid: Het is toch veel beter om van je hobby je beroep te maken. En in je vrije tijd ga je dan maar werken :devil:
brambomb
04-11-2008, 08:36 PM
Nou slaap lekker allemaal.... Ik moet morgen weer om 4 uur op dus ga nu naar bed.... fijne avond
udjenl
04-12-2008, 08:18 AM
:O :O damm wat een tijd zeg ben ik blij dat ik door de weeks er pas om kwart voor 7 uit moet :P :D
Johannes
04-12-2008, 10:31 AM
haha 4 uur :P
ik half 6 doordeweeks, meestal zijn dat maar 2 dagen, de rest een uurtje later ;)
en ik ga waarschijnlijk een computerkast een overlayment met carbon geven, ook leuk :D
brambomb
04-12-2008, 03:25 PM
zo weer terug van werk... beetje moe :yawn:
Maarja mag niet gaan slapen want heb vanavond weer een date :yes:
brambomb
04-12-2008, 04:38 PM
Owja morgen jarig ;)
Johannes
04-12-2008, 09:18 PM
haha, drukt daar dus :P ik zit in twente, bij mijn vriendin ;)
udjenl
04-12-2008, 09:31 PM
haha 4 uur :P
ik half 6 doordeweeks, meestal zijn dat maar 2 dagen, de rest een uurtje later ;)
en ik ga waarschijnlijk een computerkast een overlayment met carbon geven, ook leuk :D
zou van mdf dan omtrek maken ;) heb je hem ook meteen glad :D
brambomb
04-12-2008, 10:13 PM
hoeveel geld wil je erin stoppen.. Is dit niet geld weg gooien :oops:
brambomb
04-13-2008, 08:18 AM
IK BEN JARIG :clap:
Johannes
04-13-2008, 07:42 PM
gefeliciteerd!
mijn zusters vriend vind zn kast lelijk, nu wil die er carbon omheen. ik vind het best. weet verder nog niet hoe en wat ;)
brambomb
04-13-2008, 07:49 PM
Bedankt... Nouja succes
udjenl
04-13-2008, 08:51 PM
oude platen over lappen met carbon als je daar een plaat over heen doet met los middel word het ook strak ;) :P:P :D
Yordi
04-14-2008, 10:11 AM
IK BEN JARIG :clap:
Gefeliciteerd ! :happybday:
Het is weer tijd om te gaan klussen.
Vandaag de heelplates afmaken, morgen wil ik ze monteren.
En de wieldoppen voor de prius moet ik nog afmaken. Dat ga ik vandaag ook doen. Denk dat ik van de 2de wieldop (waar ik aan ga beginnen) een filmpje maak. Misschien wel leuk om te zien hoe je 'n open wieldop dmv stretchdoek dicht kan maken.
udjenl
04-14-2008, 11:05 AM
damm straks naar school en vanaaf weer lekker schuren :D
Yordi
04-14-2008, 11:21 AM
damm straks naar school en vanaaf weer lekker schuren :D
Zeer binnenkort moet ik ook weer in opleiding, 12 weken training, waarvan er 3 waarschijnlijk in zweden zijn
Johannes
04-14-2008, 03:45 PM
relaxt :P
hoe loopt het geklus?
ik zal eens even weer verder kijken, statestieken en mail enzo ;)
edit: gaat de goede kant op : http://img329.imageshack.us/img329/9640/scr240725fs0.png
brambomb
04-14-2008, 07:15 PM
Ziet er niet goed uit :( minder hits
Johannes
04-14-2008, 07:23 PM
tja, meer bezoekers ;) :clap: en daar gaat het om ;)
Yordi
04-16-2008, 04:35 PM
Na een dag lang cursus, ben ik, zojuist na het maken van een examen, benoemd tot beheerder BMI, met officieel diploma van NIBHV!
Dus wat betekend dat ik alles mbt de brand meld installatie mag doen en alle verkeer (digitaal/mondeling) tussen mijn werkgever en de Regionale Alarm Centrale mag (lees: moet) doen :clap:
Nu nog meer betaald krijgen voor de verantwoordelijkheden en iedereen is blij ::)
Johannes
04-16-2008, 04:42 PM
haha, leuk :P Ik ben getraind bij de vereniging, maar moet nog een licentie bij de marine gaan halen, dan ben ik SBD'er , dat houd in dat ik brandjes mag blussen en lekken dichten op schepen. maar het komt er maar niet van :( ik moet nog zoveel doen :S
gister trouwens 425 unieke bezoekers :P
Yordi
04-16-2008, 05:18 PM
Heb al 'n paar jaar m'n bhv papieren, brandjes blussen is leuk om te oefenen, maar niet leuk om in de normale situatie mee te maken.
Helaas kom ik er nog altijd te vaak mee in aanraking. Maargoed, krijg wel ernaar betaald.
Waar staat SDB'er voor?
Johannes
04-16-2008, 05:28 PM
scheeps beveiligings dienst, de mensen op een marineschip die branden blussen en gaten dichtmaken e.d.
De oefeningen zijn inderdaad leuk, vorig jaar met behulp van de brandweer het hele schip(een oude mijnenveger) onder de rook gezet.
toen wel een mooie blunder gemaakt: de commandant lag in het gangpad als gewonde, ik liep voorop omdat ik de hoogste rang had toen. ik schreeuw naar achter: PAS OP, HIER LIGT IEMAND! werd keurig doorgegeven enzo.
komen we buiten(25 man), vraagt de begeleider(eerste officier toen): zijn jullie niet wat vergeten?
wij alles nageteld, en nee, iedereen was er.
de EO vragen of er niet iemand in de gang lag dan, waarop wij antwoordden: ja, de commandant, hoezo?
Het was dus de bedoeling dat we die mee moesten nemen... :sweatdrop: :whistling:
udjenl
04-16-2008, 05:32 PM
lol je zult de commandant maar vergeten LOL
is dat niet de kapitein ??? want kapitein gaat toch met het schip ten onder ? :P
Johannes
04-16-2008, 05:42 PM
de vereniging is grotendeels op de marinerangen gericht, dus geen kapitein, maar een commandant. tegenwoordig is het alweer anders in de marine, maar wij hebben het gehouden ;)
brambomb
04-16-2008, 06:55 PM
Hoelang is de droogtijd van pantzercoat? Na hoeveel uur/dagen volledig uitgehard?
Johannes
04-16-2008, 07:07 PM
staat er toch wel op? :P
brambomb
04-16-2008, 07:33 PM
Neej :( Alleen potlife van 5 uur :helpsmilie:
Johannes
04-16-2008, 07:59 PM
handig ;) is toch op epoxy gebaseerd? dan zal het na 24 uur wel hard en 7 dagen uitgehard zijn.
brambomb
04-16-2008, 08:49 PM
jha is wel op epoxy basis alleen meng verhouding is anders 100 delen hars op 20 delen harder
Johannes
04-17-2008, 06:52 PM
dat maakt niet veel uit. maar de hardingstijd kan altijd verschillen
Johannes
04-17-2008, 07:28 PM
pff, ik heb het gehad voor vandaag. ik zal binnenkort weer eens wat leuks ofzo op de site zetten.. welterusten ;)
brambomb
04-17-2008, 09:59 PM
Jha weltrusten... Had je al gezien dat ik kunstof termen iets heb aangepast
brambomb
04-18-2008, 06:46 AM
:devil: Iphone gekocht :devil:
Yordi
04-18-2008, 06:17 PM
Vanmiddag gaan kijken naar 'n huis.. .. .. .. .. en we nemen het!
Naar alle waarschijnlijkheid krijgen we 1 mei de sleutel al, maar hier krijg ik maandag definitief bericht van.
Hier 'n fototje:
http://i195.photobucket.com/albums/z41/gsxrYordi/LocationFile.jpg
2 onder 1 kap, garage, is in een nieuwbouw wijk vlak bij de duitse grens, dus lekker goedkoop tanken. De straat is doodlopend, dus ook rustig qua verkeer. Zal meer foto's maken zodra we de sleutel hebben.
Er zal natuurlijk nog geverft moeten worden, moet nog een afwerking op de vloer, en de meubels moeten nog gekocht worden.
Johannes
04-18-2008, 07:12 PM
Gefeliciteerd! ziet er goed uit hoor! ook een mooie knutselgarage ;)
en bram ook, leuk ding? mag wel voor zo'n bedrag ;)
udjenl
04-18-2008, 07:27 PM
nice place ;)
brambomb
04-18-2008, 08:26 PM
Ziet er goed uit yordi... Mag je best trots op zijn :clap:
Johannes
04-20-2008, 12:02 AM
rustig hier... heeft iedereen het net zo druk als ik ofzo ;) :P
brambomb
04-20-2008, 08:21 AM
Goedenmorgen :P
Jha best druk :yawn:
udjenl
04-20-2008, 11:04 AM
hahahaha vrouwen he :P
ben gister nog ff bezig geweest met mn hoedenplank :D bijna glad :P:P
brambomb
04-20-2008, 12:19 PM
Post hem is even online
udjenl
04-20-2008, 01:57 PM
mn plankie ?? :P:P
haha moet vanaaf toch nog ff ergens foto's van maken dan doe ik ook gelijk mn plank er er op ;)
Johannes
04-20-2008, 04:31 PM
hahahaha vrouwen he :P
i.d.d. maar het is weer rustig hier inmiddels ;)
Yordi
04-20-2008, 05:16 PM
pfff hele dag meubels gekeken....Gister moeten werken, en morgen ook weer.
Morgenochtend ga ik die wieldoppen afmaken, en dinsdag begin ik aan de achterste 2 wieldoppen. Waarschijnlijk volgende week op dezelfde prius een afdekkap maken om de motorkap te verlengen en zo de ruitenwissers af te dekken zodat deze geen wind meer vangen. Geen weerstand, dus minder verbruik :yes:
Vanaf woensdag nachtdienst, t/m maandag, dus gaat de rest van de week niet veel worden.
udjenl
04-20-2008, 07:47 PM
hier dan ff de beloofde pics :P:P
http://img241.imageshack.us/img241/4676/dsc00467kw4.jpg
http://img363.imageshack.us/img363/3979/dsc00466cl1.jpg
http://img392.imageshack.us/img392/2466/dsc00465mt6.jpg
brambomb
04-21-2008, 06:36 AM
Ziet er goed uit :clap:
Ik ben benieuwt... Maar waarom maak je geen project pagina? Of zet je het in het kleine projectjes topic
Yordi
04-21-2008, 08:15 AM
goeiemoggel!
Goed weer hier, dadelijk verder aan de wieldoppen, als die staan te drogen ga ik de motor even uitlaten. Onder het motto "oefenen voor 5 mei op circuit zolder te racen" ga ik er ff tussenuit met de motor hahaha :devil:
udjenl
04-21-2008, 09:20 AM
ik weet nog niet :P denk bij kleine projecten :) aangezien ik hem niet helemaal van het begin af aan heb gefotografeerd. :) eerst hoedenplankje strak daarna ga ik bezig met mn deurbakken :)
Johannes
04-21-2008, 06:44 PM
je houd jezelf ook druk zo te zien ;) is weer eens wat anders als de standaard gaten ;)
udjenl
04-21-2008, 07:49 PM
klopt blijf ook ff mee bezig :P:P
haha ronde gaten is ook niet altijd wat he :P maar hoor dat dit allemaal mooi gaat passen :P
Johannes
04-21-2008, 08:12 PM
ik ga volgende week beginnen met een nieuw carbon project, een roer en zwaard voor een FJ zeilboot. Dit worden high performance parts, dus ik haal alles uit de kast :D
brambomb
04-21-2008, 09:02 PM
Waar krijg je toch al die mooie opdrachten vandaan? Iedergeval succes
Johannes
04-22-2008, 02:51 PM
welke mooie opdrachten ;) het meeste doe ik voor mezelf, dit wordt voor een klasgenoot die nu hechthout onder z' n boot heeft hangen ;)
brambomb
04-22-2008, 04:41 PM
Nou
Politie boten
Donkerfort auto's
Zijn toch niet de minste opdrachten.
Johannes
04-22-2008, 05:46 PM
haha, die haalt mijn baas binnen ;)
brambomb
04-22-2008, 07:33 PM
Zijn wel leuke projecten
Johannes
04-22-2008, 08:30 PM
na bijna alle politiebootjes van nederland boven de rivieren gehad te hebben ben ik ze wel weer zat, er komen nog 5 ;)
en het mooie van nu in de composieten zitten is dat het enorm aantrekt, in de boten is het al redelijk normaal spul, maar auto's en dergelijke beginnen nu pas echt. Verder wordt het ook populairder in de industrie: het is chemicalienbestendig(met de juiste materialen) het corrodeerd niet, en is licht, dus ideaal voor moeilijke constructies, en lastige plekken zoals hoog in de mast van een groot schip of complete stuurhutten van jachten.
verder is er nu een enorme ontwikkeling gaande met bio materialen, zo zijn er al bamboe weefsels, en weefsels van vlas. de nieuwste ontwikkeling is weer een bio hars (lekker veilig voor de gezondheid lijkt me) maar dat is eigelijk alleen nog maar als testmateriaal in gebruik. Over een jaar of 10 vewacht ik wel dat er begonnen wordt met kleinschalige productie, zeker met die hele millieu hype.
misschien interessant voor de handelaars onder ons: lijkt me een enorme investerings mogelijkheid! (inkoop actie? ;) )
brambomb
04-22-2008, 10:53 PM
Dat klinkt zeker goed. Naarmate er meer gebruik van word gemaakt komt er meer onderzoek. Nieuwe producten daar ben ik altijd voor.
Maar ik ben tegen bio en het gebruik van vlas. Hetzelfde geld voor bio brandstof wat gemaakt word van graan.
Doordat de vraag in de wereld gestegen is naar dit soort producten stijgt de voedselprijs in de wereld enorm. 3de wereld landen kunnen niet genoeg eten kopen omdat wij westerlingen het nodig vinden om in onze auto's te dumpen. Een schonere wereld is goed maar het mag niet nog meer arme mensen treffen.
udjenl
04-23-2008, 07:12 AM
ben ik volkomen mee eens
ze denken alleen maar aan geld, niet aan het mileu en de economy .
brambomb
04-23-2008, 07:38 AM
Als je goed leest bedoel ik hiermee dat ze weldegelijk denken aan het milieu maar dit gaat tenkosten van de economie in 3de wereld landen
Johannes
04-23-2008, 08:44 AM
ach, ik houd me er niet tot weinig mee bezig, al die millieu troep. als je ziet wat voor ellende er nog gaande is in het midden oosten, israel en palestina, afrika, enz, en amerika en china maar onbegrensd troep in de lucht kunnen pompen, waarom zouden we ons hier dan blauw betalen aan vervuil belastingen e.d.
dus ik blijf maar wachten tot de wereld veranderd ;)
John mayer
Me and all my friends
We're all misunderstood
They say we stand for nothing and
There's no way we ever could
Now we see everything that's going wrong
With the world and those who lead it
We just feel like we don't have the means
To rise above and beat it
So we keep waiting
(waiting)
Waiting on the world to change
We keep on waiting
(waiting)
It's hard to beat the system
When we're standing at a distance
So we keep waiting
(waiting)
Now if we had the power
To bring our neighbors home from war
They would have never missed a Christmas
No more ribbons on their door
And when you trust your television
What you get is what you got
Cause when they own the information, oh
They can bend it all they want
[ Waiting On The World To Change lyrics found on http://www.completealbumlyrics.com ]
That's why we're waiting
(waiting)
We keep on waiting
(waiting)
It's not that we don't care,
We just know that the fight ain't fair
So we keep on waiting
(waiting)
And we're still waiting
(waiting)
We keep on waiting
(waiting)
One day our generation
Is gonna rule the population
So we keep on waiting
(waiting)
Now we keep on waiting
(waiting)
udjenl
04-24-2008, 10:37 PM
damm schuur me de t**f*s maar morgen als mee zit laatste x schuren en dan 2 lagen koolstof maar zit nog te twijfelen tussen epoxy of polyester
allebei heb ik staan maar hele hoedenplank heb ik al in polyester gemaakt.
Yordi
04-24-2008, 11:22 PM
ik hou me niet zo bezig met het milieu, werk hard voor m'n geld, moet alles zelf opknappen, krijg geen uitkering (of salaris door het uvw/gak in wat voor manier dan ook) terwijl anderen hier in nederland, veelal ten onrechte (door vervalsing in wat voor manier) vaak een uitkering krijgen, de hele dag op hun kont zitten en dan wat zwarte klusjes draaien en 'n dikke auto rijden.
Je moet in dit land alles voor jezelf regelen, niemand die je iets aan zal bieden. Dat ze dat eerst maar eens veranderen.
Maargoed, de discussie kun je zeer lang en breed maken. Ik denk aan mezelf, hoe egoistisch sommigen dat ook vinden, mij 'n zorg, uiteindelijk zul je je zooi toch zelf moeten opknappen.
Johannes
04-25-2008, 08:04 PM
en ondertussen wordt er van alle kanten beweerd dat vlees eten niet goed is(wel gezond...) de klimaatverandering door de mens komt(opwarmen is van een natuurlijke cyclus...) en overal maar belasting op zetten omdat het slecht voor het millieu is (maar wel goed voor de regering...)
en alle media ons maar bang maken met terroristen. heb er nog geen een in nederland gezien, behalve de media dan, want als je het goed bekijkt is de media de enige echte terrorist:
Terrorisme:
Het gebruik van terreur om politieke doelen te bereiken.
de media maakt ons bang dat er mogelijk gedacht wordt door terroristen om nederland te terroriseren, dan bedenkt de regering dat onze privegegevens en vrijheid maar ingeperkt moet worden.
zonder media heeft niemand een idee van wat gekke mensen in het buitenland doen, dus is niemand bang, en komen die stomme wetten er niet, en kan de regering onze vrijheden niet inperken om zo meer macht te krijgen.
hebben jullie ook altijd zulke diepzinnige gedachten in de kroeg, of ben ik de enige :S :P
verder heb ik het erg druk, maar morgen vakantie :D
gister een workshop schuren en polijsten gehad, dus daar weet ik nu alles van. maar het blijft kutwerk....
vandaag eens goed leren kitten. het blijft een kliederboel met me, maar ik kan nu mooie gladde kitnaadjes leggen :D
udjenl
04-25-2008, 08:14 PM
kit :P:P gewoon met natte vinger na strijken:P:P
udjenl
04-26-2008, 11:51 AM
zo is ff ruig aan het zagen geweest in de tuin van mn pa en ma :sweatdrop: :sweatdrop: :sweatdrop: :sweatdrop:
Johannes
04-26-2008, 07:26 PM
zo, vandaag lekker aan het plamuren geweest. vanaaf feestje bij 2 zuiplappen, dus dat wordt lol, en daarna uit, kan ik het late uren topic weer vervuilen. tot morgen ;)
udjenl
04-26-2008, 08:51 PM
hoe kan het dat ik de shout box niet meer kan zien ??
ben niet geautoriseerd ofzo iets ? :S\
volgens mij script foutje als ik uitlog zie ik alle extra's wel maar als in inlog niet :S
Yordi
04-26-2008, 11:13 PM
ik heb 't hele weekend nachtdienst. Gister de eerste gehad, nu de tweede. Morgen nog een en dan heb ik weekend :clap:
brambomb
04-29-2008, 02:35 PM
Vanmiddag nog even lessen en morgen en overmorgen werken
udjenl
04-29-2008, 03:26 PM
whoei heb al weekend :yawn: maar hoedenplankie gespoten straks nog ff laatste plekjes glad schuren en dan maar carboneren :P
Johannes
04-30-2008, 11:03 AM
koninginnedag :D feest :D al vanaf gister avond :S gaan jullie nog wat doen vandaag? ik niet veel, beetje rondslenteren ofzo.
hoe gaat het met de hoedenplank?
udjenl
04-30-2008, 11:39 AM
carbon zit er op :D :D niet helemaal 100% strak maar voor eerste x ziet het er niet verkeerd uit :D
straks nog ff laagjes hars er over om het mooi glad te krijgen en dan schuren en blanke lak er over :)
brambomb
04-30-2008, 02:10 PM
Foto.. foto.. maak me gek....
udjenl
04-30-2008, 02:23 PM
hah nu nog extra laagje er op gedaan :P:P is nu nog iets mooier :D:D
maar uh schuren eerst met 400nat? om te kijken voor on effen heden?
en daarna schuren tot ?????
brambomb
04-30-2008, 08:53 PM
8000.... :P
Neej 1000 is meer dan zat
udjenl
04-30-2008, 08:56 PM
oke morgen nog 1 laagje :yawn: niet nog niet alles geraakt ...
Yordi
05-01-2008, 02:00 PM
gisteravond weer 'n nieuw project binnengekregen, 'n topkuip van een honda cbr600RR repareren. Er is een "oor" afgebroken waarvan het uiteinde ontbreekt. Dus dat ga ik maken, dan 'n mal ervan maken en een poly topkuip maken.
Volgende week ga ik eraanbeginnen, eers nog even die wieldoppen afwerken en nog 2 kleine projecten die hier liggen doen.
Johannes
05-01-2008, 04:17 PM
weer tijd? :P het is hier feest in lemmer, dus ik doe vrij weinig helaas. mijn roer en zwaard project is dus een weekje verschoven, en de boot heeft ook een aandachtstekort ;) net zoals de site trouwens, maar ik ga binnenkort weer vullen ;)
Yordi
05-01-2008, 05:19 PM
Heb zowiezo tijd te weinig.. .. en geld en plaats en en en :helpsmilie:
Ik post ook veel projectjes niet online, mede omdat ik graag m'n eigen werk, m'n eigen werk wil houden en ook sommige dingen liever niet aan een groot publiek blootstel (buiten het eindplaatje dan) :)
Komende maandag, 5 mei, is m'n eerste circuitdag voor 2008. Ga in Zolder (belgie) met de motor op 't circuit knallen.
udjenl
05-02-2008, 04:32 PM
ik heb ook altijd het probleem geld op en een stuk maand over.... :helpsmilie:
Johannes
05-02-2008, 05:10 PM
geldproblemen heb ik nooit eigenlijk, als ik niks heb kan ik niks uitgeven, heb ik het wel dan zie ik wel wat er mee gebeurd. vorig jaar met 600 euro een zwart gat gekocht(de boot) en voor de rest heb ik eigenlijk nog weinig uitgegeven. maar dat komt wel als de boot weer drijft, en alle dure watersportspullen er op moeten. daarna gaat dat ding verkocht worden, en wil ik polyester sloepen gaan bouwen. ben benieuwd of dat gaat lukken, een plug, mal en casco voor 4500 euro ;)
maar nu eerst kijken of ik volgende week de boot van onder dicht krijg, het roer en zwaard ff doen, en dan een begin aan de bovenkant
udjenl
05-02-2008, 08:27 PM
mal maken van de hele boot :P
Johannes
05-03-2008, 10:16 AM
de marine heeft nog mallen van een schip van 50 meter, de alkmaar klasse, die zijn gigantisch! de mallen dan, de schepen zelf niet bijzonder ;)
zal vanmiddag weer gaan frezen, joepie :P
eens kijken of ik deze keer mooi recht ga, ik ga maar een latje tegen de romp schroeven. door de voet van de bovenfrees heb je geen idee wat je doet. lastig als je precies wilt werken ;)
hopen dat ik zaterdag ergens de romp in de primer kan zetten, maar ik moet nog zo veel :(
udjenl
05-03-2008, 02:12 PM
ik voel me een schuursletje :P:P
brambomb
05-04-2008, 08:07 PM
Je bent een schuursletje :devil:
Yordi
05-04-2008, 11:03 PM
alle voorbereidingen zijn getroffen. Alles is klaar gemaakt om aan de normen en eisen van circuit zolder te voldoen!
Morgen racen op 't circuit :clap:
Johannes
05-05-2008, 10:06 AM
zozo, ik sta vandaag weer in de loods, rotte plekken behandelen :P
brambomb
05-05-2008, 12:56 PM
Voor je boot? Post eens ene update...
brambomb
05-05-2008, 07:11 PM
Ik heb vandaag verder gewerkt aan me boot. Het stuur systeem wil nog niet helemaal lukken. Verder de binnenkant nog verder afgewerkt en dan hoop ik zondag nog weer eens te gaan varen
Yordi
05-05-2008, 07:30 PM
fototje van vandaag:
http://i195.photobucket.com/albums/z41/gsxrYordi/P1000947Small.jpg
Ik ben die wat als eerste aan komt rijden!
Heb het enorm naar m'n zin gehad :yes:
Morgen weer 'n update op de carbon heelplates, en nog wat kleine klusjes.
Johannes
05-05-2008, 08:51 PM
nice :D
m'n boot ziet er nog hetzelfde uit, maar dan zijn de plekken uitgefreesd, met een mooie lijmnaad er in :P
morgen ff naar polyservice, ga dan toch echt beginnen aan het carbon/kevlar roer en zwaard.
vandaag bezig geweest met een nieuw boardje, een skimboard. hout epoxy, met een laag glas aan de onderkant voor het slijten, licht nu in de goede vorm te harden.
udjenl
05-05-2008, 09:09 PM
ik vandaag schuren ben ik bijna door de laag heen gegaan dus nu beetje lichte plek in het carbon maar goed niks aan te doen ....
.. voor eerste x ben ik te vreden :D
maar goed, nergens uv bestendige blanke lak te vinden hier in de buurt.
iemand nog een online adresje ???
Yordi
05-06-2008, 08:10 AM
udje, moet je even kijken bij de lokale autolakken winkel. Daar krijg je zulk spul wel.
brambomb
05-06-2008, 12:22 PM
Bij ons hebben ze het bij gamma en praxis ook... Zijn wel van die mega store winkels...
Johannes
05-06-2008, 02:38 PM
vandaag ff naar amsterdam geweest, ben dan toch maar eens bij polyservice in de winkel gaan kijken, na twee jaar bestellen :P ziet er allemaal goed uit moet ik zeggen, er is ook een hoekje voor vacuum injectie techniek, handig, heb ik meteen tackytape en gaatjesfolie kunnen kopen.
volgende keer ga ik gewoon weer bestellen trouwens, een plaat schuim is niet handig in de bus, trein, metro, en vooral niet op de fiets :P kleine dingetjes kan ik nog wel halen voor en na school, dan ben ik toch in amsterdam..
het roer en zwaard krijgt trouwens een toplaag van carbon/kevlar geel, de standaard kleur. komt in verpakkingen van 1m^2, kost 30 euro, en is basketgeweven. straks een fototje van alle spullen in het projecttopic
brambomb
05-06-2008, 07:47 PM
Ik wil er ook nog eens heen. Is het makkelijk met openbaar vervoer? Of moet je echt met de auto?
udjenl
05-06-2008, 07:52 PM
hij kan het vanuit school doen dus gok dat het wel grotendeels met openbaar vervoer wil.
Johannes
05-07-2008, 10:00 AM
vanaf amsterdam centraal naar zo'n metro station, stap je uit, ga je aan de oostkant het station uit, en dan loop je al in de goede straat. gewoon ff op 9292ov.nl kijken
brambomb
05-07-2008, 10:48 AM
Best een leuk stukje over ene jonge die een carbon fiets bouwt
http://www.sheldonbrown.com/rinard/howibuil.htm
Johannes
05-07-2008, 12:07 PM
mooie fiets is dat, maar zelf zou ik iets betrouwbaarders nemen.
zo, de kern van het zwaard zit er in, vanaaf verder en foto's maken :P
straks eerst ff skimboarden op t strand :P
udjenl
05-07-2008, 10:34 PM
fiets zit er wel stevig uit
is gewikkeld :D
brambomb
05-08-2008, 11:10 AM
Ik zou zelf ook iets met een veer nemen. Vind het er ook wel industrieel uitzien ;)
Johannes
05-08-2008, 12:04 PM
zo, nog even met het roer en zwaard bezig, en weer wat met de webshop bezig geweest. het gaat ergens op lijken ;)
brambomb
05-08-2008, 03:04 PM
Je kan zo'n fiets dus ook zonder vacuüm maken.
Als ik het even heel snel bedenk.
1. Maak van schuim een compleet fiets frame.
2. plak de aluminium buizen aan het schuim vast. (Aluminium buizen voor balhoofd en trappers enz)
3. leg er een aantal laagjes carbon overheen.
4. Nog een extra laagje epoxy en dan lakken.
Alleen 1 vraag. Moet de bovenste laag carbon uit 1 stuk bestaan of kan je gewoon allemaal lossen lagen neerlegen die elkaar over kruisen. Dit is dan wel minder mooi maar het gaat om de sterkte.
udjenl
05-08-2008, 04:58 PM
zou wel willen maar zou zelf gaan wikkelen.
dus met koolstof band of draad en dan er om heen wikkelen is sterker dan over lappen.
Johannes
05-08-2008, 08:36 PM
ik denk dat je met een fiets vooral sterkte hebben wil in de lengte richting van de buizen, dus wikkelen gaat dan wat minder ;) het weefsel als eindlaag maakt niet echt uit, ik zou zoveel mogelijk een stuk nemen, vooral voor de looks.
pas op met metalen en carbon, carbon is een halfgeleider, lamineer je dit op metaal kun je bepaalde corrosieve effecten verwachten. dus laagje glas tussen zetten ;)
brambomb
05-09-2008, 09:19 AM
Owje :clap:
Ik zit er echt met vergevorderde plannen om dit na me boot te gaan maken
Johannes
05-09-2008, 09:43 AM
ik ook, maar je weet in welke staat mijn boot verkeerd, dus dit jaar niet meer waarschijnlijk ;)
brambomb
05-09-2008, 07:20 PM
Maar hoe doe je het eigenlijk met de ophanging van bijv vering. Moet je daar een ijzer buisje inlaten of kan je het gewoon door het carbon heen steken?
Misschien kunnen we er een topic over open.
udjenl
05-09-2008, 09:09 PM
een busje
want schroefdraad gaan wrikken in het carbon.
Johannes
05-11-2008, 09:22 PM
zo, vandaag lekker niks gedaan.
nog iemand een youtube kloon? heb een script ;)
udjenl
05-11-2008, 10:16 PM
zo binnen kort foto's van mn plankie :D alles zit er in
hoelang duurt het voordat het gaat verkleuren ??
weekje of 3 ???
Johannes
05-11-2008, 11:10 PM
ligt aan je epoxy ;) misschien dat herman daar beter kijk op heeft(is adviseur ;) )
en als je bang bent voor verkleuren gewoon zoveel mogelijk in de schaduw laten, en doekje er overheen. ik moet eens dieper in uv straling gaan duiken, ben wel benieuwd wat de eigenschappen daarvan zijn ;)
udjenl
05-12-2008, 09:17 AM
ik heb polyester gebruikt :P
Johannes
05-12-2008, 10:58 AM
ooh, dan valt het reuze mee, dan hoeft er in principe geen uv blocker overheen geloof ik ;). maar ik ben inmiddels wel benieuwd hoe het geworden is :P
udjenl
05-12-2008, 04:44 PM
damm vandaag door het warme weer is het ietsjes gaan bobbelen omdat er waarschijnlijk lucht onder heeft gezeten maar goed straks ff naald er in drukken kijken of het weer beetje kan zakken :)
maar ben 3e geworden met db drag 138.3 db :D:D
brambomb
05-12-2008, 08:47 PM
Lol je maakt ons nu wel heel benieuwt.. Post eens wat foto's
Johannes
05-13-2008, 08:38 PM
vandaag weer school, was weer typisch, we hadden les kunstoffen:
aan het begin krijgt iedereen een blaadje, met wat vragen er op, en als je het niet weet op internet opzoeken. Aan het eind van de les inleveren.
jaja, en dan ook nog mensen die bij de vraag noem de vezels die je kent glasvlies,mat,roving,en weefsel invullen, omdat dit op internet stond....
verder moesten we nog uitleg geven over wat productie technieken, stond er autoclaaf tussen, bij mijn weten is dat een alleen een hulpstuk met het fabriceren van prepreg, welke er trouwens niet tussen stond..
denk je alles wel weer gehad te hebben, komt de lerares(die normaal geen kunstoffen geeft natuurlijk) na de les niet eens opdagen...
leuke opleiding, maar waar kan ik mijn schoolgeld terug vragen? :P
brambomb
05-14-2008, 06:53 AM
De directie van je school eens een kijkje laten nemen op composietforum.nl :yes:
Johannes
05-14-2008, 10:42 AM
vandaag weer vrij. maar eens bezig met het roer, en met een nieuwe website ;)
brambomb
05-14-2008, 05:55 PM
Welke website?
Johannes
05-14-2008, 06:37 PM
kijk maar in mn avatar ;) er schijnen mensen op deze manier geld te verdienen, dan wil ik t ook wel proberen, kan mooi tussen het huiswerk e.d. door ;)
brambomb
05-14-2008, 08:12 PM
Mwa Johannes wat doe je nou :(
Stimuleren van reclame :( We moeten reclame zo veel mogelijk negeren :P Weg ermee
Johannes
05-15-2008, 06:03 PM
haha, iets moet de rekeningen betalen ;) en betaald krijgen om te kijken is beter als ongewenste spam ;)
brambomb
05-16-2008, 06:30 PM
Mwa ik betaal liever gewoon.
Johannes
05-16-2008, 07:20 PM
polyforum is dood zie ik, zonde, maar dat zat er natuurlijk al langer aan te komen.
waarschijnlijk komen nog wel wat mensen onze kant op dan. Als en zodra de naam vrijkomt probeer ik die te registreren ;)
en daar ging onze enigste nederlandse "concurrent"
udjenl
05-16-2008, 07:26 PM
:P:P en terecht
EppeRRR
05-16-2008, 07:37 PM
En mij nooit op de hoogte houden heh slet :P
Johannes
05-16-2008, 08:17 PM
beetje op het taalgebruik letten he jongens, zoveel oudere bezoekers hebben we denk ik niet die zich er aan kunnen storen, maar anders wordt het ook zo'n chaos he :P(nouja, zover het dat al niet is in de bar ;) )
udjenl
05-16-2008, 09:15 PM
En mij nooit op de hoogte houden heh sl*t :P
haha tuurlijk niet jij doet er toch niks meer mee :whistling: of toch wel ? :O
Yordi
05-16-2008, 10:46 PM
In ieder geval weet ie wel het nodige van Polo's af!
udjenl
05-16-2008, 10:56 PM
hahaha altijd problemen :P:P
brambomb
05-17-2008, 05:22 PM
Jammer van de informatie die op polyforum stond. Maarja gouw maar achter die naam aan :devil:
Ik heb trouwens de hele dag gewerkt. Morgen mischien kijken naar een snellere buitenboord motor :P
udjenl
05-17-2008, 07:51 PM
de informatie is over maand al weer vergeten ;)
brambomb
05-17-2008, 09:08 PM
Ik bedoel eerder de vragen waarop zinnig is geantwoord zodat je via google altijd informatie vind.
udjenl
05-18-2008, 03:38 PM
lol zat gister op verjaardag bij een vriendin en op tafel lag 1 of ander dik folie wat verd*md veel op vacuum folie leek hadden ze gekocht bij de marskramer.
iemand hiermee bekent?
Johannes
05-18-2008, 06:09 PM
nee, heb nog wel folie van de zeilmaker staan, wat als doorkijk in de zeilen genaaid word, bijna een mm dik ;)
udjenl
05-19-2008, 10:05 PM
zo he wat rustig vandaag hiero:(
maar goed vandaag lekker naar school geweest :pinch: :sleep1:
weer ff lesje kunststoffen gehad en volgende week toets en ook nog een herkansing van een andere toets :(
druk druk druk :(
brambomb
05-20-2008, 06:43 AM
Jha ik was hier gister wel maar omdat het zo rustig was had ik niets om bij te posten :P
Nou ik moet straks weer autorijden (lessen) En daarna ga ik beginnen met de trim vlakken van me boot. Heb er nu alweer zin in :P
Johannes
05-20-2008, 09:57 AM
soms is het rustig, soms is het druk ;)
udjenl
05-20-2008, 05:28 PM
lol heb weer een nieuw idee voor mn woofertjes :P
2x 28L maken en dan mooi weg polyen :D
brambomb
05-20-2008, 06:00 PM
Vandaag de hele trimflappen van hout gemaakt. En dan waarschijnlijk donderdag in de epoxy zetten.
Johannes
05-20-2008, 07:06 PM
vandaag skimboard in de primer gezet, bezig geweest het roer te shapen, en de boegbalk van mijn boot schoongemaakt van het rotte hout. de laatste ging niet helemaal geweldig, halve boegbalk weg....
Herman
05-20-2008, 10:35 PM
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dus weg met die rotte rommel. Daarna kan je weer een mooi stukje hout pasmaken, en teruglijmen. Epoxy is spleetvullend...
Mijn laatste belevenis: Een stoot gekregen en bedreigd worden, omdat ik parkeer waar iemand anders graag had gestaan. Blij dat ik ga verhuizen... Aangifte duurde 1,5 uur. Ik hoop dat hij een goede boete krijgt...
Ik had wel mazzel. De slag zo ontweken dat ik hem op mijn schouder kreeg, ipv in het gezicht, getuige aanwezig, en ik heb niet uitgehaald. (was te slaperig...) Hij kan derhalve geen aangifte tegen mij doen. Knettergek die vent.
udjenl
05-20-2008, 10:47 PM
hahaha bij mij was er geen aan gifte geweest :devil: dan lag hij lekker te :sleep1:
brambomb
05-21-2008, 06:23 AM
Waar gaat het heen. Een klap omdat je op een parkeerplek stond. :(
Johannes
05-21-2008, 08:58 AM
rare mensen, goed dat het niet erger is afgelopen!
Yordi
05-21-2008, 06:23 PM
pfff heb veel gewerkt deze week. Morgen na 't werk weer eens verder met carbon aan m'n eigen auto, want dat schiet totaal niet op. De motorkuipen "vliegen" hier naar binnen en buiten maar mijn eigen projecten blijven liggen ::)
brambomb
05-21-2008, 06:52 PM
Met die andere verdien je geld neem ik aan en daar gaat het om :P
Yordi
05-21-2008, 07:02 PM
daar heb je inderdaad helemaal gelijk ja :yes:
Johannes
05-21-2008, 08:21 PM
haha, heb ik nu ook, maar mijn boot kost bakken geld om te stallen, dus die moet eigenlijk over 5-6 weken weer drijven. zaterdag, zondag en woensdag maar weer vrijnemen dus.
brambomb
05-21-2008, 09:45 PM
Waar woon je? Ik wil best wel een paar dagen helpen :P
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.