PDA

View Full Version : Strak of niet?

brambomb
09-30-2008, 05:35 PM
Ik ben bezig met een nieuwe boot. Deze heeft een best groot oppervlakte. Nu wil ik hem helemaal strak hebben maar ik kan niet goed zien of die strak is door de hout nerf. Voordat ik de duren dd lak erop smeer wil ik zeker weten dat die strak is.

Kan ik gewoon een simpele witte verf erop smeren zodat oneffenheden goed zichtbaar worden?

Of hebben jullie een beter idee?

Johannes
09-30-2008, 05:59 PM
2 comp. gaat niet goed over 1 componenten.
strak plamuren doe je met zulke vormen met een zo lang mogelijke ree , bijvoorbeeld van plexiglas met een schuine kant. een laag horizontaal en vertikaal, zo haal je alle deuken er uit, al denk ik niet dat die er veel in komen als je met multiplex bouwt. daarna met een lange flexible schuurplank kruislings schuren , bijvoorbeeld op 45 en 135 graden. dan moet het een aardig(superjacht stijl) stak bootje worden :P

brambomb
09-30-2008, 09:44 PM
maar dan gebruik je wel veel plamuur? Hoeveel zal er dan in zo'n boot gaan?

Johannes
10-01-2008, 08:49 AM
ligt er aan hoe strak die nu al is :P misschien een kilo, misschien meer, misschien minder .

peertje
10-01-2008, 10:14 AM
bij de auto's maken ze hem vaak nat met een spons en dan onder TL licht kijken. De lamp spiegelt dan in de waterfilm en zo zie je het ook perfect.

Johannes
10-01-2008, 10:17 AM
dan heb je wel licht haaks op het oppervlak nodig, wil je het goed zien

brambomb
10-01-2008, 09:43 PM
jha ik merk dat wel dat ik bij sommige oppervlaktes meer oneffenheden zie dan de rest. Nou ik ga daarmee aan de slag. Tenminste over 2 weken wanneer ik een bestelling kan plaatsen voor plamuur enzo