View Full Version : spam
PekjossyPoexy
11-13-2008, 09:33 PM
helaas jongens, daar is het forum niet voor bedoeld ;)
ik geloof dat er ergens een report button staat, als je spam tegenkomt , gewoon ff klikken a.u.b.
wij kunnen het niet helemaal voorkomen, maar proberen het wel z.s.m. weg te halen.
udjenl
11-13-2008, 10:22 PM
ik hoor een ban aankomen vliegen.
peertje
11-14-2008, 09:39 AM
Zou het?, is toch ontopic. Soppen en nat houden :clap:
Dit zijn bots he, dus hun een PM sturen / warning oid geven heeft weinig zin. Je moet met een CAPTCHA image oid zien te voorkomen dat bots zich registreren op dit forum.
Johannes
11-14-2008, 10:43 AM
staat die niet al aan? ff checken zo...
zit iig een antispam maatregel in, dus nieuwe topics met rare onderwerpen moeten eerst gekeurd worden door een admin voor ze zichtbaar zijn.
Nou, op een ander forum waar ik zit hadden ze ook een CAPTCHA maar blijkbaar kunnen bots/scripts die ook al lezen. Wat wij toen gedaan hebben is een simpele vraag gesteld aan de bezoeker die ze correct moesten beantwoorden voordat ze zich konden registreren.
Toen was het probleem opgelost.
Johannes
11-14-2008, 04:48 PM
al 1 bericht onderschept. werkt prima zo.
100nx driver
11-15-2008, 08:02 PM
de oude phpbb forums zijn nogal gevoelig voor spam bots. bij het oude forum van de 100nx club stonden er zo 25 a 30 topics bij in 1 nacht :nono:
Johannes
11-15-2008, 08:41 PM
tja, dit is SMF onder mkportal, wordt vrij weinig gebruikt, dus spambots kunnen meestal alleen registreren. verder hebben we nu een stukje code wat spam onderschept en na onze goedkeuring geplaatst of verwijderd wordt.
We willen de hele site nog gaan aanpassen, dan wordt er meteen iets meegenomen dat ze zich niet zo makkelijk kunnen registreren.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.