PDA

View Full Version : Misschien een hele rare vraag...

TomV
02-27-2009, 11:01 AM
Beste mensen,

Op het gevaar af van het stellen van een domme vraag op een expertsforum als dit, toch maar een poging ... Het gaat om het volgende.

Ik ben drummer en verzamelaar van oude(re) drumstellen en heb onlangs een jaren ’70 wit fiberglas drumstel gekocht. Ik heb inmiddels -uit oude catalogi- begrepen dat het materiaal van mijn drumstel bestaat uit ‘Multilayered glass reinforced plastic (GRP/Fibreglass)’ oftewel ‘Colour impregnated Glass Fibre Laminate’ en dat de bovenste laag van dat materiaal zou bestaan uit gel coat.

Nu is het zo dat die buitenste laag (de ‘lak’ van de trommels) op sommige plekken dof geworden is. Er zijn geen krassen of beschadigingen; er hoeft dus niet echt iets 'gerepareerd' te worden. Mijn vragen zijn:

- klopt het dat die buitenste laag inderdaad gel coat is?
- met welk product krijg ik de trommels weer (hoog-)glanzend?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast hartelijk dank,

Tom

Johannes
02-27-2009, 07:52 PM
haha, wij zijn ook geen experts(nouwja, de meesten niet :P )

Of het inderdaad gelcoat is kan ik op de foto niet zien. Wel zit dit meestal aan de buitenkant van polyester producten, zoals je drumstel.

Glanzend krijg je het door te polijsten. polijstpasta en eventueel(wel aan te raden) een polijstmachine met pad. Dan eerst op een laag toerental met veel druk de pasta er in wrijven, dan op een hoog toerental er nog even overheen "aaien"