PDA

View Full Version : Mal van een gezicht

brambomb
05-14-2009, 09:45 PM
Ik wil een mal van een gezicht maken om een vorm in te gieten. Hoe kan ik dat het beste aan pakken zonder de eigenaar van het gezicht te vergiftigen? Ik heb zoiets al eens gezien bij mythe busters een programma van discovery maar weet niet hoe ze dat deden,

MVG
bram

udjenl
05-14-2009, 09:55 PM
gips ?

brambomb
05-14-2009, 10:30 PM
bij mythe busters deden ze het met een soort silecone gel wat vrij snel uitharde.

Zat zelf ook te denken aan schuim. Een badmuts op en je gezicht insmeren met boter of iets dergelijks. Een rietje in je mond en dan schuim er over heen

kees
05-14-2009, 11:07 PM
Gewoon polyester joh :p Even doorbijten en heb je een goede mal! Moet je alleen even de huidresten uit de mal schuren :D

Maar zal wel eens vragen bij me leverancier die weet veel over giet dingetjes enzo :)

chezzmo
05-15-2009, 08:32 AM
Voor lichaamsafdrukken kun je het beste alginaat gebruiken, is een poeder wat je met water moet aanmengen en daarna kunt gieten. Neem aan dat er ook wel strijkbare versies zijn. Er zijn ook nog bepaalde silicone te krijgen, maar dat is een veel duurder materiaal.

brambomb
05-15-2009, 11:20 AM
Kees kan ik dat bij jou bestellen?

brambomb
05-15-2009, 03:28 PM
ik kreeg dit van polyservice:

U kunt een afdruk maken van het gelaat met behulp van ons Alginaatrubber. In de rubber mal kunt u dan weer een afgietsel maken met gips of Acrystal

Met vriendelijke groet,

Poly-Service bv

Heeft iemand enig idee hoe lang de droogtijd van dit spul is? Of überhaupt enige ervaring mee?

chezzmo
05-15-2009, 06:22 PM
ik kreeg dit van polyservice:

Heeft iemand enig idee hoe lang de droogtijd van dit spul is? Of überhaupt enige ervaring mee?

Alginaat is een poeder die je met water moet vermengen. Hoe warmer je water, hoe korter de droogtijd:) Met water van een graad of 30 is het binnen een minuut of 7-8 als ik me niet vergis. Ik heb alleen ervaring met het gieten van dit spul, weet niet hoe het werkt als je het wilt strijken.

brambomb
05-15-2009, 09:30 PM
Dankje. Weet je toevallig ook hoeveel water je per 500 gram kan doen?

En kees kan jij dit spul leveren anders bestel ik het bij polyservice