PDA

View Full Version : dashboard

bvs555
10-03-2009, 10:25 AM
Ik wil graag m,n dashboard bekleden met carbon weefsel hoe kan ik dit het beste doen?
Ik wil gewoon een laag erover zetten is dit te doen gezien er nogal wat rondingen in zitten .
En waar moet het geheel mee worden afgewerkt om de boel glimmend te krijgen?

gr bert

Herman
10-03-2009, 11:41 AM
1e vraag die bij me opkomt: Is er ooit cockpitspray gebruikt?

Je kan met carbon (kepergeweven) behoorlijke rondingen maken. Ik zou wel het dashboard demonteren (of een oude op de sloop halen, dan kan je die overzetten als hij klaar is).

Je kan met vinylesterhars of met epoxyhars werken. Daarmee de vezel impregneren. Vervolgens is het een kwestie van veel schuren en coaten / lakken. Ik zou geen hoogglans nemen, maar zijdeglans, ivm schitteringen en reflecties.

bvs555
10-03-2009, 03:57 PM
Ik heb al een 2e dashboard er zit geen cokpict spray meer op heb hem compleet ontvet met remreiniger en er had al een laklaag op gezeten die is inmiddels compleet eraf geschuurd wat de afwerking betreft ik wil hem niet in hoogglans ik ga is verder zoeken op jullie geweldige forum en bij vragen kan ik zeker bij jullie terecht.

gr bert

Herman
10-03-2009, 09:13 PM
Vraag maar los als je ergens tegenaanloopt. Enne... hoofdletters, punten en komma's zijn gratis... :)