View Full Version : Kan ik plastic polyesteren?
Rtcustoms
11-23-2009, 01:50 PM
Ik ben bezig met een custom quad..
De kappen zijn van gewone plastic ( zelfde soort als de vuilcontainer) zou dat goed hechten met de poly??
en carbon ?
Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.
de kappen zijn nogal duur om te verneuken.
Ik heb niks om op uit te proberen8P
Johannes
11-23-2009, 05:15 PM
Op PE, PP, en teflon(PTFE) hecht niets echt goed. ABS e.d. kan wel, maar bij de meeste stoffen doet epoxy het toch wat beter, of je er nou glas of carbon in gooit maakt niets uit voor de hechting.
Rtcustoms
11-23-2009, 05:51 PM
Dus je raad het af??
het hoeft niet super sterk te zijn als het maar niet los laat.
wil een voorkap van een andere quad namelijk in de voorkap polyesteren en paar plastic delen lamineren met carbon.
en een mal van de hele kap maken? en dan een polyester versie van maken en van de voorkap van de andere quad ook precies het zelfde en dan samenvoegen?
of heb jij betere tips
Johannes
11-23-2009, 06:39 PM
volgens mij is onze vuilnisbak van PE, daar zou ik niets op proberen, mengbakjes zijn er ook vaan van gemaakt ;) Mallen maken en dan polyester delen kan wel, maar wordt wel snel duurder natuurlijk. Scooterkappen zijn vaak van ABS, is het dat niet dan?
udjenl
11-23-2009, 10:17 PM
gewoon je kappen aan elkaar solderen en dat ff vlak maken en dan gebruiken als mal..;)
Rtcustoms
11-23-2009, 11:25 PM
kappen van een scooter zijn idd abs.
maar van de quad is PE..
wat het kost maakt niet uit ( behalve als het weggegooit geld is:+ ) is maar dat ik me niet hoeft te vervelen.
Ik maak er gewoon mallen van! komt goed bedankt voor de tips
Herman
11-24-2009, 02:51 PM
op pe hecht niets... (toch zou ik de boel even in de lossingswas zetten..)
Hecht inderdaad niks aan. Op ABS trouwens ook niet echt. Binnenkappen van een scooter zijn bijvoorbeeld ABS en vroeger kwam altijd alles los, een mal maken is dus beter! Op zich hoeft het helemaal niet zo duur te zijn hoor denk ik..
Herman
11-25-2009, 03:31 PM
Interesse in speciale (krimparme) polyester voor mallenbouw, Kees?
Johannes
11-25-2009, 05:09 PM
volgens mij bouwt kees mallen niet helemaal krimp verminderend op ;) (gewoon in een keer alles plakken toch kees? ) Maar is dat die DSM hars die wit uithardt? Wel mooi spul.
Krimp maakt in mijn geval toch niets uit volgens mij. Bij de scootersprint scooters komt het allemaal niet op een MMtje ;) Als ze maar licht en snel zijn :D
Plak meestal niet alles in een keer maar in 2/3 keer ongeveer.
Johannes
11-26-2009, 11:13 AM
als alles maar net zo snel krimpt he ;P en last met lossen heb je met pva niet echt :P
antwan1
04-16-2010, 08:44 PM
op plastic kun je lamineren met palatal.
Eerst schuren en dan een laagje 300grams mat met palatal daarna kun je er met een andere harssoort aflamineren.
gaat niet bij pp en pe.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.