PDA

View Full Version : Carbon engine-cover

Ruben
01-24-2010, 02:16 PM
Hallo iedereen,

Ik heb praktisch geen ervaring met het verwerken van carbon en dergelijke. Maar ik zou er wel graag mee beginnen. Om te beginnen had ik de engine-cover van mijn auto wel eens in carbon willen maken. Nu vraag ik mij af welke methode ik hiervoor best gebruik. Mij lijkt vacuüm het beste omdat het een nogal ingewikkelde vorm heeft.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ec/Toyota_1NZ-FE_engine_001.JPG/800px-Toyota_1NZ-FE_engine_001.JPG

Greetz!

Herman
01-24-2010, 08:46 PM
Heel simpel:

Maak van een (nieuwe) plastic cover een mal (eventueel in delen, ivm de vorm)

Maak in de mal een koolstof cover

Verzin een goede bevestiging voor de cover (meegegoten lippen kan je niet reproduceren)

Ruben
01-25-2010, 12:31 AM
Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik ga mij er binnenkort eens aanzetten. Wat bedoel je juist met de lipjes? Delen die het onmogelijk maken om het model terug uit de mal te krijgen?

Heb al ongeveer door hoe ik een mal kan maken denk ik. Maar is mijn originele engine cover, het 'moedermodel', na het maken van de mal nog onbeschadigd?

Greetz!

udjenl
01-25-2010, 04:50 PM
volgorde,

cover er afhalen,
cover insmeren met los wax, ( eerst insmeren met was en dan alles mooi uit wrijven),
dan daar polyester opsmeren, nu dagje wachten zodat hij mooi uitgehard is,
voor zichtig los halen ( spuit er lucht tussen),

daarna controleren dat de mal mooi strak is anders nog even bij werken,

mal insmeren met loswax ( zelfde manier als de eerste x )
smeer er beetje hard in, dan leg je het carbon(koolstof) daar op en dan smeer je het weer in met hars, daarna even met een kort geknipte kwast alles er goed door heen tamponeren..

nu alles uit laten harden, en lossen maar,

bevestigings lippen kun je er later wel aan polyesteren..

nu antwoord op je vragen:

moedermal blijft onbeschadigt ( wel even de loswax er na tijd af halen met zeep)