PDA

View Full Version : Skinning

mslik
03-18-2010, 12:13 PM
Goedemiddag,

Ik ben nieuw hier en ik ben nieuw met het verwerken van carbon. Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen.

Eerst het doel. Ik heb sinds 4 weken een nieuwe seat leon. En ik wil wat onderdelen gaan voorzien van de carbon look. Aangezien ik niet met films oid wil gaan werken ben ik op het internet aan het rondsnuffelen gegaan hoe je dit met echte carbon fiber kan gaan aanpakken en ik kwam op de term skinning uit.

Op de website carbonmods.com kun je complete starter kitten kopen maar dat zijn kleine hoeveelheden en relatief wat prijzig. Ik kan natuurlijk zo'n kit kopen en aan de slag gaan maar volgens mij kan ik met wat hulp van jullie de spullen hier in nederland verkrijgen en zo wat tijd en geld besparen.

Wat ze op carbonmods aanbieden is een pakket met daarin 0.3m2 aan carbon fiber (2/2 twill), een basecoat, een topcoat en een polishing compound. Wat ze vervolgens doen is de basecoat aanbrengen die "tacky" laten worden, dan de carbon fiber aanbrengen en dan met 2 a 3 topcoat lagen dit goed inleggen. Dan de oneffenheden wegwerken met een schuurpapier en als laatste met de polijst compound dit helemaal glanzend maken en dan heb je een mooi eindproduct.

Jullie snappen mijn vraag denk ik al. Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft iemand de namen van de producten (het liefst met iets van een online winkel waar ik het kan verkrijgen) zodat ik dit zelf kan bestellen?

Volgens mij is namelijk de basecoat niets anders dan een epoxy hars voor het lamineren, en de topcoat gewoon een top epoxy of gel coat of zit ik nu mis.

Ik hoor graag van jullie want ik kan niet wachten totdat ik aan de slag kan.

Michiel Slik

Johannes
03-18-2010, 05:20 PM
twill=keperweefsel, is ook in nederland vrij gemakkelijk aan te komen.
Zo zou ik het doen:
ondergrond goed voorbereiden voor goede hechting, het liefst in het zwart.
Laag epoxy leggen, compleet ingekleurd met zwart pigment.