PDA

View Full Version : het grote voorstel topic!

udjenl
03-29-2008, 10:19 AM
nou ik ben jeroen
ben 21
woon in hollandscheveld (drenthe)
ik hobby af en toe met polyester over poosje ga ik de binnen kant van mn auto stukje voor stukje onder handen nemen

zit op school in hoogeveen en werk in de metaal :)

brambomb
04-02-2008, 08:28 PM
Johannes welke school zit je?

Johannes
04-03-2008, 07:18 PM
is in ontwikkeling, dus geen vaste naam, maar dit zijn een paar : boottechniek en watersport, maritieme techniek, boating, enz.
verder vrij niet boeiend. ik sla zo'n beetje alles over, de leraren weten niet waar ze het over hebben, en een tekort aan praktijkleraren.
laatst zat ik bij een 3ejaars klas mee te kijken met kunststoffen, dat was lachwekkend, die kerel wist er echt bijna niks van (polyester sterker als epoxy, enz. :P )
maar je mag dat soort vragen ook via de pm doen, dat vervuild het forum minder ;)

EppeRRR
05-15-2008, 09:41 PM
Ik ben Eduard van der Weide en werd gister tot mijn grote schrik wakker gemaakt en zag tot mijn verbazing dat dit mijn alternatief is voor het polyforum.nl (R.I.P.)
Ben geboren in Nieuweroord in het jaar 1981 en ben sinds 2006 inwoner van Hoogeveen, en dat alles in het zonovergoten Drenthe :D

Ben van beroep Timmerman, en werk in een fabriek waar ik hardhouten Ramen, deuren en kozijnen maak en dan uitsluitend maatwerk en geen massaproductie. Dus voor ronde, driehoek, vierkant, rechthoek of van alles wat met hardhout...

...denk aan mij :D

En daarbij zie ik ook dat mijn deurbakken (http://www.composietforum.nl/forum/index.php?topic=59.0) er ook al opstaan met dank aan willem1989 :P

Rijd dagelijks nog steeds in de '98 6n (vorige week net voor de 4e keer door de apk) en blijft stug doordoen.

Hobby's...

...als ik maar bezig ben :D Poly, ijzer, hout, gerstenat en hop...

...het maakt mij niets uit :D

Groeten.

udjenl
05-15-2008, 10:39 PM
hey sl*tje jij ook hier :devil:

brambomb
05-16-2008, 06:40 AM
Lol is polyforum nu helemaal weg :devil:

Leuk dat je hier nu ook bent.

Ik zal bij je deurbakken even zetten dat het jou handleiding is.

Yordi
05-16-2008, 11:37 AM
Hee Eduard, leuk je hier te zien!

het probleem met de polo van m'n vriendin is ondertussen verholpen.. .. hoewel hij nu bij de schade hersteller staat omdat iemand achterop was gereden toen ze voor 'n stoplicht stilstond.. :pinch:

Veel plezier hier op het forum.

EppeRRR
05-16-2008, 07:36 PM
@udje: Zuig kreng, zuig... :P

@Brambomb: thnx ;)

@yordi: Blijft bezig met auto's :P suc6 iig voor jullie beide :D

udjenl
05-16-2008, 09:15 PM
@udje: Zuig kreng, zuig... :P

@Brambomb: thnx ;)

@yordi: Blijft bezig met auto's :P suc6 iig voor jullie beide :D

haha ben je een bukker of een drukker ?

miki
05-18-2008, 01:32 PM
Hey, leuk forum hebben jullie hier.

Ik ben Miki, 29jaar, woon in belgie en hab als hobby's tuning en snowboarden.
Ervaring wat poly betreft heb ik al redelijk wat. Kheb zelf men bumpers aangepast en verandert en men eigen ice install gemaakt.
Ik zal binnenkort wel nekeer foto's posten bij projects.
Nu zou ik graag wat overweg wilen kunnen met carbon en kmoet zeggen kheb al gezien dat er hier precies een paar krakken tussenzitten waar ik wel iets van kan leren.

Kzou zeggen, leuk forum en doe zo verder.
grts Miki

brambomb
05-18-2008, 07:20 PM
Welkom Miki...

Jean-Paul-s
06-04-2008, 09:57 PM
Hoi iedereen,

Leuk forum hebben jullie hier, met veel kennis en kunde. Mijn naam is Jean-Paul en woon samen met mijn vriendin in Landgraaf.

Ik ben hier terecht gekomen doordat ik geinteresseerd ben geraakt in het zelf maken van polyster/lexaan etc producten om het gewicht van onze race-auto omlaag te krijgen. Hier heb ik dus "0" ervaring mee, maar hoop door dit forum in elk geval op weg te komen.

De race-auto is een oude cup-clio uit 1995, leuk voor te knutselen en circuitdagen te rijden.

brambomb
06-05-2008, 07:02 AM
Welkom Jean-Paul. Ik hoop dat je hier de kennis vind die je nodig hebt voor je auto.

Post eens wat foto's ik ben erg benieuwt

whitesky
06-19-2008, 03:14 PM
hoi ik ben kevin

ben 22 jaar

hobbys tuning

ervaaring met poly en cabron heb ik niet maar wil t graag leren en zelf me auto stylen met cabron
dus hopelijk zom ik een stuk verder met de infot die ik hier vind en en krijg

udjenl
06-19-2008, 05:15 PM
wil niet lullig doen maar cursus nedelands en/ typ cursus kan ook geen kwaad ;) :P

maar ik hoop dat je hier je info kunt verschaffen.

whitesky
06-19-2008, 10:32 PM
:oops: sorry ik ben een beetje dislectiesch en ken daar weinig aan doen hopelijk komen jullie uit me taalgebruik :clap:

udjenl
06-19-2008, 11:06 PM
oke handig om te weten ;) dan sta je nu onder mijn bescherming :P:P hahaha

nee maar zonder gekheid goed dat je dat meld :) dan heb ik tenminste nog beetje zin om te puzzelen met woorden ;)

brambomb
06-20-2008, 03:00 PM
Ik ben ook dislecties maar heb daarom een spelling controle op me browser. Echt heel handig

martijn v
06-20-2008, 09:53 PM
Ben ook een beetje dislek..disleck.. a f*ck leesblind.(als je dat woord kan spellen dan ben je het niet, lekker sadisties van de bedenker)
En had op de vorige computer ook zoiets heel handig, maar op de nieuwe helaas niet.
En nee ik ga het nog niet eens proberen er op te zetten, lukt mij nooit zoiets.

Ohwja ik ben dus martijn v woon ergens onder de rivieren en ben van plan om in mijn komend autoaudio- en/of herstel-project van mijn monster Duc poly/carbon toe te gaan passen.
Als het zover is kom ik wel met vragen/plaatjes.

macroman
06-23-2008, 03:24 PM
Hoi Hoi,
Ik ben David, dertiger en vlaming.
Ik heb een autotje waarvan de motor open ligt (al veel te lang naar mij zin) om er een blower op te monteren.
Maar bij zulke projectjes, kom je al snel van het eene probleem in het andere. Mijn volgend probleem zal mij noodzaken zijdelingse luchtscheppers te maken (centraal gelegen motor). Na veel internetomzwervingen hier terecht gekomen. Ik denk dat ik maar ergens een vraagje ga posten,

cheers,
david.

whitesky
06-26-2008, 12:31 AM
jongens bedankt voor de hulp en reacties :D ik zal me spelings fouten hopelijk tot dus ver proberen te beperken clap clap clap
maar komt goed ik zal jullie allen op de hoogte houden van de vorderingen van me project ik heb me cabron binnen dus t knutselen en beginnen !!!!!!!!!!!!!! :devil:

acustoms
07-15-2008, 01:05 PM
Hoi
Ik ben Doreen wij (mijn man en ik) hebben een customshop wij verkopen onderdelen en (ver)bouwen auto`s en motoren. O.a met polyester wij hebben de awesome50 helemaal van polyester gebouwd dit is een dragrace auto .en nu moeten wij het flipfront van carbon maken leuk weer eens wat anders.
Leuk om hier te lezen dat er meer gekken zijn die creatief te werk gaan.
Groet Doreen

brambomb
07-21-2008, 09:37 AM
heey welkom

leuk om ook professionele gebruikers van composieten op het forum te hebben (niet dat we die niet hebben)

Ieder geval succes met jullie project

brambomb
07-21-2008, 09:45 AM
Misschien is het leuk om jullie bouw van de dragstar op het forum te zetten

kaspar
10-29-2008, 05:04 PM
Beste mensen,

Ik ben Kaspar(20) en ben denk ik nu iets meer dan twee jaar bezig met polyester. Het is begonnen met mijn scooter, waar ik van alles aan gepolyesterd heb en ook een paar kappen zelf heb gemaakt mbv mallen.
Op dit moment ben ik druk bezig met polyester speakers. Hier zal ik een dezer dagen nog een topic voor openen bij projecten.
Over twee jaar wil ik de studie industrieel ontwerpen gaan volgen. Met de projectjes die ik doe, hoop ik alvast een leuk portfolio te maken. Naast polyester werk ik ook graag met hout, maar hoop uiteindelijk met veel meer materialen handig te worden. Hopelijk dat ik op dit forum nog veel kan leren...

Eindresultaat scooter:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-L7ZHGQHR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VEVPSZ64.jpg
Zelgemaakte kapjes:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NAU4NMOD.jpg

udjenl
10-29-2008, 05:12 PM
wat voor kappen set zit er op???

kiesler of stage 6 ?

kaspar
10-29-2008, 05:19 PM
Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar er zit geen kappenset op van Kiesler of Stage 6. Ik heb zelf heel veel gepolyesterd en gedaan aan mijn kappen en de meeste kappen die ik heb gekocht en aangepast zijn van TNT. Alleen de ingepolyesterde monoseat is van Kiesler

udjenl
10-29-2008, 06:49 PM
AH sorry alweer tijdje uit de rolatie tnt was ik vergeten
want die zijkappen kwamen me al bekent voor :P maatje had ze ook alleen dan niet aan elkaar gepolyesterd :)

maar wel een sjiek aeroxje :D

Johannes
10-29-2008, 07:17 PM
ziet er inderdaad leuk uit! welkom op het forum, als je vragen hebt horen we het graag. (ook opmerkingen, suggesties en eventuele klachten;) )

brambomb
10-30-2008, 06:55 AM
Welkom en succes met je scooter

Bikkeltje
12-29-2008, 02:48 PM
ik zal me ook even voorstellen. Mijn naam is Laurens Klein. Ben 20 jaar en woon in Prinsenbeek(bij Breda)

Ben nu al paar jaar bezig met polyester alleen dan vooral kappen, bumpers etc repareren. Maar nu wil ik ook gaan beginnen met malletjes en producten fabriceren.

Mijn voorkeur gaat vooral uit naar alles wat met auto's, scooters,brommer te maken heeft.

Ben op het moment bezig met een megane coupe op te knappen. Hier komt vooral plamuur aan te pas. En sommige delen heb ik met polyester gerepareerd.
Ook wil ik in de toekomst met carbon gaan werken. Dus hoop en denk dat dit forum me hiermee goed kan helpen.

gr. Laurens

Johannes
12-30-2008, 10:40 AM
Welkom!

Er zijn hier inmiddels een paar mensen die ervaring met carbon hebben, dus hulp genoeg.

Bikkeltje
12-30-2008, 09:14 PM
ja, heb het meeste van de site gelezen en ben al veel wijzer geworden :clap:

Verder krijg ik bij het lezen van de projecten ook steeds meer zin om ermee aan de slag te gaan.

VolvoForLife
02-25-2009, 02:38 PM
Hallo iedereen!

Ik ben Steven uit het verre België.

Al jaren maak ik stukken polyester voor mezelf en soms voor anderen.

Heb me aangesloten op dit forum om wat bij te leren over carbon :)

web
03-26-2009, 12:13 PM
Hoi,

Mijn naam is Marcel en ik sleutel al een jaar of 10 als hobby aan auto's, van '70s tot '90s. Technisch kun je me alles vragen maar plaatwerk ben ik niet zo handig mee. Wel kan ik lassen voor het grove chassis werk.

Ik heb toen ik nog niet kon lassen wel eens wat provisorische reparaties gedaan met zo'n polyester setje uit de bouwmarkt, maar weet er bijna niets van en wil er graag meer mee gaan doen.

M'n uiteindelijke doel is om een mal te trekken van autoplaatwerk wat niet meer verkrijgbaar is, om het vervolgens na te kunnen maken in polyester. Roest het tenminste nooit meer. Gaat niet om de laatste gram gewicht of om de looks, dus carbon is niet nodig, maar een strak resultaat zou wel leuk zijn. Dat je het verschil niet ziet, zegmaar, ook niet als het gespoten is.

Maar ik zal rustig beginnen, met bijvoorbeeld het namaken van een spiegelkapje ofzo.

Johannes
03-26-2009, 07:23 PM
ook welkom, en uiteraard is het relatief simpele polyester hier welbekend, dus als je vragen hebt, of wat info zoekt, wij hebben het vast.
Nog niet alles staat op de nieuwe site, maar op het forum is er vast genoeg over te vinden ;)

ViDector
05-26-2009, 11:38 PM
Hallo allemaal,
Ik ben Derrick en ben in aanraking gekomen met epoxy etc. in de watersport.

Heb mijn vader geholpen(hier een voorbeeldje (http://hccwatersport.nl/wijzer/docs/osmose/osmose4.php)) (en doe nog steeds regelmatig) met de boot en daar komt veel epoxy etc. aan te pas.
Nu ben ik in aanraking gekomen met koolstofvezels en vacuum zuigen bij een meeloopdag aan de TU Delft bij het formula student team en dat trok mijn interesse.

Ik wil er meer over weten en ik kwam hier terecht, dus ik ga een beetje rond snuffelen hiero :P.

Johannes
05-27-2009, 07:02 PM
welkom :) meer dan genoeg info hier, en als je meer wilt weten dan vraag je gewoon :)

ViDector
05-27-2009, 07:10 PM
hoi Johannes,
Heb even rondgekeken en ik las dat je een fiets wilde maken.
hier een stel linkjes voor eventuele inspiratie :P
http://www.bmeres.com/carbonframe1.htm
http://www.bmeres.com/c-thruframe.htm
http://www.bmeres.com/carbonframe.htm

Ik zit nu in me examenperiode, ik denk dat ik daarna even wat ga vragen over vaccuumtechnieken etc.

Johannes
05-27-2009, 07:57 PM
haha, onder andere, heb nog zo veel te bouwen, en zo weinig tijd ;)
succes met je examens :)

udjenl
05-27-2009, 11:24 PM
welkom en succes :)

snader
06-28-2009, 03:01 PM
Hallo allemaal,

Ik ben Sander woonzaam in Venlo en ik ben in mijn vrije tijd veel bezig met oude volkswagens, en wil hier diverse lichtgewicht onderdelen voor gaan maken. dus ik ben nu druk aan het lezen hier op de site, want ik heb nog 0,0 ervaring hiermee.

gr.sander

brambomb
06-28-2009, 06:36 PM
Welkom Sander. Hier zit je helemaal goed.

Maak snel een topic aan met je vragen. Ik kijk uit naar je eerste projectje

Megs
09-11-2009, 11:30 PM
Hallo allemaal,

Ik ben Michiel, 23jaar en ik woon in de kop van Noord Holland, ergens in een klein plaatsje achteraf.
Sinds kort heb ik een Megane Sport Coupe (2008) voor de deur staan en het is de bedoeling om die er toch wat specialer uit te laten zien als een normale Megane. De 18 inch velgen zitten er al onder en ook de Elia bodykit maar ja er mist nog wat in de kofferbak en op de motorkap :). Alleen ben ik er nog niet uit hoe en wat het moet worden.

Ervaring heb ik wel een beetje. Ik heb de kappen van me Aprillia RS50 aangepast omdat ik ze toen niet mooi vond en ook de voorste kap vervangen met een eigen modelletje. Helaas heb ik die brommer al een 5 jaar niet meer in me bezit en is dit dus eigenlijk weer bijna helemaal opnieuw beginnen.
maar goed ik ga me best doen en kijken of het weer gaat lukken

mvg Michiel

udjenl
09-12-2009, 10:03 AM
ten eerste al welkom :)

ik mag eigelijk niet promoten :P maar kijk voor ideeen ook is op www.showyoursound.nl :) daar staan genoeg ideeen voor je kofferbak :)

markie89
01-01-2010, 09:22 PM
hallo allemaal

ik ben Mark.
ik woon in Oosterhout NB. rij een Ducati en ben bezig meerdere onderdelen van carbon te maken. daarom heb ik me hier aangemeld.

gr. markie89

udjenl
01-02-2010, 02:48 AM
Welkom :d:d

brambomb
01-02-2010, 06:13 PM
Welkom

Ruben
01-26-2010, 03:32 PM
Hallo allemaal!

Ik ben Ruben, ben uit België, 21 jaar en student. Ben me beginnen interesseren in composieten omdat ik zelf wat onderdelen wou maken voor mijn auto (yaris t-sport). Eerst ga ik proberen iets aan het dashboard te doen, kwestie van te oefenen, en vervolgens wil ik ook mijn engine-cover en a-stijlen uit carbon maken. Zal de resultaten op het forum proberen te posten.

Greetz!

udjenl
01-26-2010, 04:48 PM
welkom :D

Kris
03-27-2010, 01:58 PM
Hallo, ik ben Kris.
32 jaar en woon in gelderland.

Ik ben van plan om een mal te maken van een auto dak.
Heb al enige topic gelezen en probeer achter te komen hoe en met welk materiaal.

Rtcustoms
05-09-2011, 01:02 AM
Na een hele lang tijd weer terug hier ;) weer even voorstellen... Richard 21jaar en op het moment werkloos dus nu zeeen van tijd om weer met poly bezig te zijn.
Ik bezit zelf ook nu over een forum. ik repareer ps3's en gamen is een hobbie van mij..

voor mensen die het mischien interesseren dit is het forum : www.playstation-forum.nl is nu een maandje in de lucht dus nog redelijk rustig :)

Johannes
05-09-2011, 05:59 PM
Geen zin om er je beroep van te maken? er zijn hier en daar nog wat vacatures in de composieten ;).

(hoe meer tijd je in een forum steekt, hoe meer anderen dat ook doen! Ik steek er momenteel vrij weinig tijd in...)

Rtcustoms
05-09-2011, 09:46 PM
Geen zin om er je beroep van te maken? er zijn hier en daar nog wat vacatures in de composieten ;).

(hoe meer tijd je in een forum steekt, hoe meer anderen dat ook doen! Ik steek er momenteel vrij weinig tijd in...)

Ik heb al zitten kijken om daar me beroep van te maken maar ik weet niet waar ik moeten dus onder welke beroep.. heb al bij botenbouw gekeken maar hier in de buurt kan ik niks vinden. Ik woon in gemert dat ligt 25km van eindhoven.