View Full Version : Linux VS Windows
brambomb
04-15-2008, 04:07 PM
Originele post van Johannes:
linux is tegenwoordig mooier, makkelijker, sneller, en stabieler als windows xp en vista. en nog gratis ook ;)
Is het niet zo dat heel veel programma's het dan niet doen?
Ik denk dan aan een boel teken programma's
Neem:
Autocat
Ironcat
Multisurf
Yordi
04-15-2008, 04:11 PM
Ik weet dat het zich "Open Office" voor zowel windows als linux geeft, daarmee kun je microsoft office bestandssystemen opslaan (dus als .xls/.doc etc.)
Maar de vraag die ik heb is, welke versie van linux moet ik nu eigenlijk nemen?
Weet iemand ook waar drivers voor linux te downloaden zijn?
Heb hier trouwens ff een appart topic van gemaakt, gezien dit nogal wel eens een lange discussie kan worden :whistling:
brambomb
04-15-2008, 04:23 PM
Ik ben ook wel benieuwt. Ben al jaren trouwen fan van windows en niet zoveel op aan temerken... Maarja beter is altijd goed
Johannes
04-15-2008, 04:30 PM
ik heb pclinuxos2007, op dit moment de top qua gebruisvriendelijkheid en nieuwe programma's, zoals de eyecandy. verder is (k)unbuntu erg populair de laatste jaren.
ik heb windows en linux op 1 schijf naast elkaar staan, gaat prima. alle programma's die je nodig hebt zitten er al in, zoals ook veel drivers.
op deze pc kreeg ik alles aan de gang zonder drivers te installeren, wat op windows nog niet gelukt is. wel heb ik later een videokaart driver geinstalleerd, voor wat beter beeld. op school kreeg ik in windows geen draadloze netwerk verbinding, met linux wel :P
drivers zijn voor bijna alles te krijgen, via een software manager, waar alle beschikbare software instaat, die vink je aan en kun je dan downloaden en instaleren.
tekenprogramma's doe ik weinig mee, maar autocad is er inderdaad niet voor linux.
Yordi
04-15-2008, 04:32 PM
Ik ben niet zo'n fan van windows, maar omdat het grootste gedeelte van de programma's alleen maar op windows draait, moet je wel...
De volgende laptop die ik koop wordt wel 'n MAC, dus dan ben ik al van veel problemen af. En Adobe After Effects (en de volledige Creative Suite 3) is hybride en werkt ook op mac, net als 3ds max :8 Dus da's geen probleem voor mij!
maar terug naar linux
Johannes
04-15-2008, 04:33 PM
mac os X is ook een linux/unix achtige, het kernsysteem is freebsd :P
udjenl
04-15-2008, 06:04 PM
overal zijn wel drivers voor te krijgen ;)
meestal moet je ze alleen erg verbouwen :P
en dat gaat veel mensen hun pet te boven.
zou is gaan kijken op computer fora's
comp4you.org of tweakers.net
Yordi
04-15-2008, 11:10 PM
Johannes, heb je verschillende partities gemaakt? Of heb je de linux distro gewoon op dezelfde partitie gezet waar je windows al op had staan?
Johannes
04-16-2008, 03:52 PM
ja, die had ik al. windows op de 10 gieg partitie, dan 40 voor documenten, en dan weer 10 voor de linux partities :P
windows chrasht nog al eens, nu kan ik formatteren zonder mijn documenten kwijt te raken mocht dat gebeuren ;)(elk half jaar :P )
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.